ارائه خدمات سلامت به 18 هزار افغان در زاهدان
کد خبر: 3887513
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

ارائه خدمات سلامت به 18 هزار افغان در زاهدان

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اسفند‌ماه ۹۸ تاکنون 18 هزار و 666 نفر از اتباع کشور افغانستان در اردوگاه الغدیر زاهدان خدمات سلامت دریافت کرده و سپس به سمت مرز میلک هدایت شده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز، پنجشنبه 7 فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از اردوگاه الغدیر زاهدان گفت: از ابتدای اسفند‌ماه ۹۸ تاکنون 18 هزار و 666 نفر از اتباع کشور افغانستان در اردوگاه الغدیر زاهدان خدمات سلامت دریافت کرده و سپس به سمت مرز میلک هدایت شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خواهران و برادران افغان، مهمانان جمهوری اسلامی هستند، فلذا تمام تلاش خود را در راستای حفظ سلامت این عزیزان به‌کار می‌گیریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از این عزیزان قصد برگشت به کشور خودشان را دارند که گذرگاه های مرزی استان سیستان و بلوچستان یکی از مراکز عبور این افراد به سمت کشور افغانستان است.

حریرچی افزود: تمام اتباع کشور پاکستان و افغانستان که قصد خروج از ایران را دارند هم از لحاظ کرونا ویروس و هم سایر بیماری‌های واگیردار مورد غربالگری و بررسی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی لازم به آنان ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: این خدمات هم به اتباعی که به صورت مجاز و هم کسانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه و برای کسانی که با مدارک شناسایی وارد می‌شوند گواهی سلامت نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha