شمار درگذشتگان کرونا در سیستان‌وبلوچستان به 13 نفر رسید
کد خبر: 3887775
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

شمار درگذشتگان کرونا در سیستان‌وبلوچستان به 13 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موج شیوع کرونا متأسفانه تاکنون منجر به فوت 13 نفر از هم‌استانی‌های ما شده است؛ نتیجه آزمایش تمام این عزیزان نسبت به ویروس کووید 19 مثبت بوده است.

محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: موج شیوع کرونا متأسفانه تاکنون منجر به فوت 13 نفر از هم‌استانی‌های ما شده است؛ نتیجه آزمایش تمام این عزیزان نسبت به ویروس کووید 19 مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا عمده شهرستان‌های استان را درگیر کرده است، ادامه داد: از این تعداد، هفت نفر در شهرستان زاهدان، چهار نفر در منطقه سیستان و دو نفر نیز در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر سکونت داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تاکنون نتیجه آزمایش 173 بیمار در سطح استان نسبت به ویروس کووید 19 مثبت اعلام شده و این در حالی است که تعداد بیماران بستری شده با علایم حاد تنفسی بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان استان تمام تلاش خود را برای بهبود این بیماران به کار گرفته است، افزود: بیش از چهار هزار نفر از کادر بهداشت و درمان استان به طور مستقیم در پیشگیری و درمان ویروس کرونا نقش دارند.

هاشمی شهری اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا در کنار مردم سیستان و بلوچستان هستند و این‌ مجاهدت و حضور همدلانه همانند دوران دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

وی گفت: در یک ماه اخیر دو آزمایشگاه تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان فعال شده و بیش‌ از ۶۰۰ مورد آزمایش برای افراد مشکوک انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت پیشگیری بیان کرد: ضروری است هموطنان با ماندن در منزل و رعایت بهداشت، کادر بهداشت و درمان را در مهار ویروس کرونا یاری دهند تا هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگردیدم.

انتهای پیام
captcha