۴۱۸ کانون مسجد لرستان؛ پایگاه اجتماعی مقابله با کرونا
کد خبر: 3888072
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

۴۱۸ کانون مسجد لرستان؛ پایگاه اجتماعی مقابله با کرونا

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به اهتمام کانون‌های مساجد برای مقابله با کرونا، گفت: مساجد پایگاه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان محور فعالیت اجتماعی و فرهنگی برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند.

ابدالیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان یک‌شنبه، دهم فروردین در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان فعالان مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به شیوه‌های مختلف در کنار مردم برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنند.
وی بر فعالیت همه‌‌جانبه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محور فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی هستند.
ابدالی‌پور با ذکر این مطلب که در مناسبت‌های ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار خود قرار دادند، اضافه کرد: برای اعیاد شعبانیه فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور در بیمارستان‌های مرجع نگهداری بیماران کرونایی برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.
وی با ذکر این مطلب که توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برنامه‌های فرهنگی تولید و در عرصه فضای مجازی منتشر شده است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری معین هر شهرستان به‌عنوان پایگاه و محور برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای مقابله با ویروس کرونا هستند.
پویش‌های کانون‌های مساجد لرستان با رویکرد تشویق مردم به در خانه ماندن
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با اشاره به این‌که پویش‌های مردمی چون کتابخوانی، جشنواره نماز، تواشیح، سرود، دلنوشته و برنامه‌های فرهنگی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طراحی و در عرصه فضای مجازی با رویکرد تلاش برای تشویق مردم برای در خانه ماندن منتشر شده است، تصریح کرد: همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه ضدعفونی و گند زدایی پیشگام هستند.
ابدالی‌پور با تاکید بر این‌که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تهیه مواد ضدعفونی کننده به صورت مستمر محیط مسجد، کانون، محلات و مناطق مختلف را ضدعفونی و گندزدایی می‌ونند، خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای توانمند، جذب حمایت و مشارکت خیرین، مشارکت در طرح غربالگری، کمک به شبکه بهداشت و درمان، ضدعفونی و گند زدایی از خیابان‌ها، معابر، درب منازل مردم و در برخی موارد منازل مردم حاشیه شهرها از دیگر فعالیت‌های فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به این‌که در بسیاری از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعضای کانون با همکاری همدیگر محیط کانون و حسینه‌های مساجد را به کارگاه های خیاطی و تولید ماسک تبدیل کرده‌اند، ادامه داد: ماسک‌های تولیدی کارگاه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بین مردم به‌ویژه مردم حاشیه شهرها به صورت رایگان توزیع می‌شود.
ابدالی‌پور با اشاره به توزیع مواد غذایی ویژه نیازمندان در مساجد، گفت: با مشارکت خیران بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۴۱۸ کانون فرهنگی و هنری در استان لرستان، افزود: هم‌اکنون اغلب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان محور سازماندهی تلاش‌های مردمی و خیرین برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۶:۰۵
0
0
جناب آقای ابدالی با احترام کانونها شما اصلا تعطیل و غیرفعال هستند
جمال سیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۶:۲۰
0
0
۴۱۸ تا غیرفعاله
captcha