تولید روزانه ۱۰۰۰ ماسک از محل موقوفات در زاهدان
کد خبر: 3888497
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

تولید روزانه ۱۰۰۰ ماسک از محل موقوفات در زاهدان

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: روزانه یک‌ هزار عدد ماسک از محل درآمدهای موقوفات تولید و میان اقشار مختلف توزیع می‌شود؛ برای این‌کار پنج مسجد در سطح شهرستان زاهدان در نظر گرفته شده که کار توزیع را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: شیوع ویروس خطرناک کرونا یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از کشورها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ملت و دولت باید دست در دست هم این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: قطعاً دولت وظیفه خطیری در کنترل این ویروس دارد؛ اما مردم نباید مسئولیت خود را نادیده بگیرند چه بسا که بدون همکاری مردم، این ویروس روز به روز شایع‌تر نیز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: متاسفانه عده‌ای هنوز این مسئله را جدی نگرفته و همچنان طبق سال‌های گذشته به خرید، مسافرت و دید و بازدیدهای نوروزی خود می‌پردازند.

وی افزود: کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بدون شک در ابتلا و مرگ بسیاری از هموطنان خود در اثر این ویروس سهیم هستند و شرعا باید پاسخگو باشند.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به روح وقف که خدمت به جامعه است، مجموعه اوقاف نیز همواره سعی دارد در همه مشکلات جامعه ورود کرده و در حد توان خدمات‌رسانی کند؛ در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز اوقاف وارد عمل شده است.

وی گفت: بقاع متبرکه از اسفندماه سال گذشته به طور روزانه ضدعفونی شده و ضدعفونی ۴۰۰ مورد از مساجد اهل تشیع و تسنن شهرستان زاهدان نیز با همکاری اداره آب و فاضلاب و بسیج طلاب انجام شد.

این مقام مسئول بیان کرد: روزانه یک‌هزار عدد ماسک از محل درآمدهای موقوفات تولید و میان اقشار مختلف توزیع می‌شود؛ برای این‌کار پنج مسجد در سطح شهرستان زاهدان در نظر گرفته شده که کار توزیع را برعهده دارند.

مؤمنی‌مقدم با اشاره به کارکردهای گسترده وقف و نقش این سنت حسنه در رفع مشکلات و کمبودهای جامعه اظهار کرد: امیدواریم با توجه ویژه خیران و واقفان عزیز به مسائل و نیازهای روز جامعه، استان ما در زمینه وقف برای بهداشت و درمان، اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی، آموزش و پرورش، حمایت از نخبگان، کمک به ایتام و نیازمندان و غیره، حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام
captcha