۲۰ بیمار کرونایی در سیستان‌وبلوچستان جان خود را از دست دادند
کد خبر: 3888648
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

۲۰ بیمار کرونایی در سیستان‌وبلوچستان جان خود را از دست دادند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی زاهدان گفت: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تاکنون ۱۸۱ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته‌اند و متأسفانه ۲۰ نفر از عزیزان ما نیز با نتیجه آزمایش مثبت کرونا در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان تا امروز 233 نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونا در استان همچنان روند افزایشی دارد، ادامه داد: از این تعداد 159 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 53 نفر در منطقه سیستان و 21 نفر نیز در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تاکنون 181 نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته‌اند و متأسفانه 20 نفر از عزیزان ما نیز با نتیجه آزمایش مثبت کرونا در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری با علائم تنفسی حاد نیز به یک‌هزار و 289 نفر رسیده است؛ همچنین 100 نفر از هم‌استانی‌های ما نیز در اثر بیماری حاد تنفسی جان باخته‌اند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح غربالگری غیرحضوری اظهار کرد: یک‌ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۷۱ نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یعنی بیش از ۹۶ درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند، افزود: سرپرست خانوارهای سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را در تحقق اهداف یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن و چشم‌پوشی از سفر است.

انتهای پیام
captcha