۴۴۴ هزار نفر توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان غربالگری شدند
کد خبر: 3888665
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

۴۴۴ هزار نفر توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان غربالگری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی، طرح ملی غربالگری کرونا در استان آغاز شد و تاکنون ۴۴۴ هزار و ۷۹۰ نفر در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان توسط تیم‌های هلال‌احمر غربالگری سلامت شدند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی، طرح ملی غربالگری کرونا در استان آغاز شد و تاکنون 444 هزار و 790 نفر در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان توسط گروه‌های هلال‌احمر غربالگری سلامت شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی مسافران از لحاظ تب‌سنجی کرونا مورد پایش قرار گرفتند، افزود: با اجرای این طرح، 552 نفر تب‌دار شناخته شدند که فوراً به مراکز درمانی سطح استان ارجاع داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در این طرح ۱۷۲ هزار و ۹۱ دستگاه خودرو مورد غربالگری قرار گرفت، اظهار کرد: در این مدت 684 نفر از کارکنان و دو هزار و 703 نفر امدادگر داوطلب در طرح غربالگری مشارکت داشتند.

وی گفت: کاهش دردها و تسکین آلام بشری، وظیفه ذاتی هلال احمر است، به همین دلیل و همچنین بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، گروه‌های غربالگری و تب‌سنجی جمعیت هلال احمر با همکاری مراکز بهداشت و نیروی انتظامی در تمامی مبادی ورودی استان مستقر شده و اقدام به غربالگری و تب سنجی افراد کردند.

راشکی بیان کرد: در این مدت نیروهای جمعیت هلال احمر علاوه ‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: هلال احمر در هرگونه شرایط بحرانی، همگام و همراه مردم است، اما از مردم نیز می‌خواهیم با ماندن در خانه، مسئولان را یاری کنند تا هرچه زودتر بر ویروس بی‌رحم کووید 19 غلبه کنیم.

انتهای پیام
captcha