مخلان سلامت مجازات می‌شوند
کد خبر: 3888773
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

مخلان سلامت مجازات می‌شوند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سلامت مردم خط قرمز قوه قضائیه است و با کسانی که در نظام سلامت و بهداشت عمومی استان اختلال ایجاد کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

محمدعلی حمیدیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سلامت مردم خط قرمز قوه قضائیه است و با کسانی که در نظام سلامت و بهداشت عمومی استان اختلال ایجاد کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در نامه اسفندماه دادستان کل کشور به وزیر بهداشت نیز تأکید شده، کسانی که در نظام سلامت کشور اخلال ایجاد کنند علاوه بر اینکه مجرم هستند، جرمشان در حد محاربه نیز قابل مجازات است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: کسانی که اقدام به قاچاق اقلام بهداشتی نظیر ماسک و دستکش می‌کنند و یا اقلامی مانند مایع ضدعفونی کننده را احتکار می‌کنند، برخورد قوه قضائیه با آنان، سخت و بازدارنده خواهد بود.

وی افزود: کم‌فروشی، گرانی، احتکار و عرضه خارج از شبکه توزیع مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده جرم محسوب می‌شود و به‌خصوص در شرایط کنونی، اهمیت آن بیشتر بوده و برخورد، بدون اغماض است.

حمیدیان اظهار کرد: همچنین هم‌استانی‌ها عدم رعایت بهداشت و الزامات پروتکل‌های پیشگیری از کرونا در واحدهای صنفی، نانوایی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و جایگاه‌های عرضه سوخت را گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: از مردم نیز می‌خواهیم که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا در کار سلامت و بهداشت خللی ایجاد نشود و به یاری خدا، شرایط بحرانی هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام
captcha