۱۹۳ بیمار کرونایی سیستان‌وبلوچستان بهبود یافتند
کد خبر: 3888871
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴

۱۹۳ بیمار کرونایی سیستان‌وبلوچستان بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت، تاکنون از مجموع بیماران کرونایی استان، ۱۹۳ نفر درمان‌های لازم را دریافت کرده و پس از بهبودی، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت، تاکنون از مجموع بیماران کرونایی استان، 193 نفر درمان‌های لازم را دریافت کرده و پس از بهبودی، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: با این‌حال، متأسفانه در این مدت ما 23 نفر از هم‌استانی‌های خود را که نتیجه آزمایش آنان نسبت به ویروس کووید 19 مثبت اعلام شده بود را از دست دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در این برهه از زمان که ویروس کرونا جولان می‌دهد، نباید خطر را دستکم بگیریم و خود و اطرافیان را به خطر بیاندازیم؛ بهترین راه در امان ماندن از این ویروس، این است که به توصیه‌ها عمل کرده و در خانه بمانیم.

هاشمی افزود: تمام تلاش کادر درمانی و همچنین همه مسئولان این است که زنجیره انتقال ویروس قطع شود و تنها در این صورت است که می‌توانیم بر این ویروس پیروز شویم. وقتی قرار است این زنجیره قطع شود پس بهترین کار آن است که مردم از خانه بیرون نیایند و ترددها را به حداقل برسانند تا این زنجیره از هم گسسته شود.

وی بیان کرد: اکنون که پزشکان برای مقابله با کرونا مردم را به رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن توصیه می‌کنند، همراهی مردم با برنامه‌های وزارت بهداشت می‌تواند به مهار بیماری و کاستن از فراگیری آن کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گفت: تا این لحظه، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ١۶٧ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ۶٠ نفر و در مناطق تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر نیز ٢٢ نفر مبتلا به کرونا اعلام شده است؛ همچنین تعداد بیماران بستری شده با علائم تنفسی حاد نیز به یک‌هزار و 336 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha