امدادرسانی به ۲۹۴ سیل‌زده در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 3889552
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

امدادرسانی به ۲۹۴ سیل‌زده در سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: با آغاز بارندگی‌ها از ۱۱ فروردین که موجب آب‌گرفتگی برخی مناطق استان شد، تاکنون به ۲۹۴ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، رسول راشکی، مدیر عامل این جمعیت، گفت: با آغاز بارندگی‌ها از 11 فروردین که موجب آب‌گرفتگی برخی مناطق استان شد، تاکنون به 294 نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۹ خانوار سیل‌زده ساکن شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان در چادرهای امدادی این نهاد، اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: توزیع ۳۷ دستگاه چادر امدادی، ۶۴ تخته موکت، ۱۸۳ تخته پتو و ۱۱۷ کیلوگرم نایلون میان آسیب‌دیدگان از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیل‌زده بوده است.

راشکی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳۵۹ کیلو‌گرم برنج، ۱۴۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۱۰ قوطی کنسرو و همچنین ۹ بسته غذایی و مقادیری قند و شکر، چای و روغن، والور، ست ظروف و آب معدنی نیز میان سیل‌زدگان توزیع شد.

وی گفت: بارندگی‌های اخیر 20 روستا و هفت شهرستان‌ هیرمند، ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، خاش، زهک و سراوان را تحت تأثیر قرار داد که با تلاش ۱۶۶ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸ گروه عملیاتی و به‌کارگیری ۲۶ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی خدمات‌رسانی شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به مساعد شدن وضعیت جوی در این مناطق، کار امداد‌رسانی به پایان رسیده است؛ اما با توجه به ورود آب از افغانستان به حوزه شمالی استان و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در برخی از این مناطق جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش در آماده‌باش کامل بسر برده و آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان احتمالی در هر زمان و مکان است.

انتهای پیام
captcha