ساده جلوه دادن کرونا ظلم به مردم است
کد خبر: 3889826
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

ساده جلوه دادن کرونا ظلم به مردم است

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم باید با این واقعیت کنار بیایند که شرایط، عادی نیست؛ هر کس خیال مردم را راحت کند، به آنان ظلم کرده است؛ کشوری که این مسئله را ساده بگیرد، جان هزاران نفر را به خطر انداخته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار، امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست کارگروه ساماندهی مشارکت‌ مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا، گفت: شیوع ویروس کرونا متأسفانه علاوه بر اینکه سلامت جسمانی مردم را به مخاطره انداخته، آثار سوء روانی نیز داشته و زندگی را از شرایط عادی خارج کرده است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، این است که به هر حال مردم ناگزیر هستند با این ویروس زندگی کنند؛ لذا باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، به آنان کمک کرد تا به زندگی در شرایط فعلی ادامه دهند؛ باید به رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های متولیان بهداشت عادت کنیم تا از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

معاون استاندار بیان کرد: مردم باید با این واقعیت کنار بیایند که شرایط عادی نیست؛ هر کس خیال مردم را راحت کند، به آنان ظلم کرده است؛ کشوری که این مسئله را ساده بگیرد، جان هزاران نفر را به خطر انداخته است.

وی گفت: کسانی که کرونا را به شوخی گرفتند و با وجود توصیه‌های مسئولان مبنی بر پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری، به سفرها و تفریحات خود ادامه دادند، متأسفانه امروز به سوگ عزیزان خود نشسته‌اند.

زینی‌وند اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا این بحران مدیریت شده و کمترین آسیب را متحمل شویم؛ بسیج، گروه‌های جهادی، تشکل‌های دانشجویی، اتاق بازرگانی، تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان تبلیغات، همه ظرفیت‌های خوبی برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا هستند که باید تجمیع و ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه باید لوازم بهداشتی به‌راحتی در دسترس عموم مردم قرار داشته باشد، افزود: لوازم بهداشتی و خوراکی مورد نیاز باید توسط گروه‌های مردمی در هر محله توزیع شود و متولیانی نیز بر این امر نظارت داشته باشند، که در حال حاضر در ۲۳ فرمانداری این تشکیلات در حال ساماندهی است.

زینی‌وند اضافه کرد: باید به‌صورت شبکه‌ای تمام محله‌ها را در سیستان‌وبلوچستان پوشش دهیم؛ همه ظرفیت‌ها را فعال و به صورت برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با فرمانداری‌ها اقدام کنیم؛ چرا که بدون هماهنگی امکان دارد چند گروه در یک محل خدمات‌رسانی کنند و در یک محله هیچ خدماتی ارائه نشود.

این مقام مسئول بیان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این شرایط بحرانی تا خردادماه ادامه خواهد داشت؛ بنابراین باید همت کرد و با روحیه خستگی‌ناپذیر سعی کنیم مردم را هرچه بیشتر نسبت به اهمیت مسئله و راه‌های جلوگیری از ابتلا و مصون ماندن از کرونا آگاه کنیم.

انتهای پیام
captcha