اعلام وضعیت سفید در سیستان‌وبلوچستان مغایر با واقعیت است
کد خبر: 3890122
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
نامه تشکل‌های دانشجویی خطاب به رئیس جمهور؛

اعلام وضعیت سفید در سیستان‌وبلوچستان مغایر با واقعیت است

تشکل‌های دانشجویی سیستان‌و بلوچستان طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کردند: وضعیت سفید اعلام کردن در این استان در حالی که بیش از ۴۰ درصد دانشجویان آن غیر بومی و خوابگاهی هستند، سهم بسزایی در انتشار ویروس به کل استان خواهد داشت.

اعلام وضعیت سفید در سیستان‌وبلوچستان مغایر با واقعیت استبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، تشکل‌های دانشجویی استان طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، ضمن انتقاد از اعلام وضعیت سفید در استان، نسبت به برگزاری حضوری کلاس‌های دانشگاهی در حالی که 40 درصد دانشجویان غیربومی هستند، ابراز نگرانی کردند.

در بخش‌هایی از نامه تشکل‌های دانشجویی استان خطاب به رئیس جمهور آمده است: اعلام وضعیت سفید و بازگشایی مراکز آموزشی در این استان و استان‌های جنوبی مردم را بیش از پیش نگران کرده است.

این که استان سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید قرار گرفته است، کاملاً مغایر با دیده‌ها و واقعیت‌ها در استان است؛ چراکه تنها در 10 روز گذشته، آمار مبتلایان به کرونا 2.5 برابر شده است.

ثانیاً حتی با فرض سفید بودن وضعیت استان که البته مغایر با واقعیت است، این استان با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار دانشجو که حداقل ۴۰ درصد این جمعیت از دانشجویان غیر بومی و خوابگاهی هستند، سهم بسزایی در انتشار ویروس به کل استان و کشور خواهد داشت و این مسئله زمانی نگران‌کننده می‌شود که دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌ها سکونت داشته و زنجیره انتقال را در همه جا گسترش خواهند داد.

ثالثاً وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌های استان و نبود حداقل امکانات و تجهیزات پزشکی، آن‌چنان وضع را در بحران قرار داده است که اگر فکری به حال تجهیز کردن بیمارستان‌های استان نشود، دیر یا زود فاجعه‌ای انسانی رخ خواهد داد.

لذا با توجه به شرایط فعلی عقیده تمامی تشکل‌های دانشجویی سراسر استان این است‌ که تا مدیریت کامل این ویروس منحوس باید حتی‌الامکان کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت مجازی دنبال شود و راهکاری اساسی برای این قضیه اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha