ثبت ۵۸ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3890139
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

ثبت ۵۸ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال ۹۸، در مجموع ۵۸ وقف جدید در استان به ثبت رسید که اکثر این موقوفات انتفاعی و با نیات مذهبی از قبیل ساخت مسجد و حسینیه بوده است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در سال ۹۸، در مجموع ۵۸ وقف جدید در استان به ثبت رسید که اکثر این موقوفات انتفاعی و با نیات مذهبی از قبیل ساخت مسجد و حسینیه بوده است.

وی بیان کرد: خداوند در آیه ۹۵ سوره مبارکه نساء می‌فرماید: «لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ؛ هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود».

مدیرکل اوقاف استان افزود: وقف یک مقوله وحدت‌آفرین است و واقف به دور از هرگونه قشربندی برای خدمت به مردم از خود گذشته و مالش را در خدمت جامعه قرار می‌دهد و همه می‌توانند از احسان و نیکوکاری او بهره‌مند شوند.

مؤمنی‌مقدم با اشاره به اینکه وقف در استان نیاز جدی به فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها دارد، ادامه داد: وقف به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه می‌تواند در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشد؛ بنا بر این باید از ظرفیت رسانه در ترویج این فرهنگ حسنه به منظور رفع مشکلات جامعه بهره گرفت.

مدیرکل اوقاف استان اظهار کرد: با توجه به نیازهای جامعه، ضروری است مردم متدین سیستان‌وبلوچستان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.

انتهای پیام
captcha