حضور روحانیت در کنار مردم و امدادگران سلامت، گرمابخش و اثرگذار است
کد خبر: 3890167
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

حضور روحانیت در کنار مردم و امدادگران سلامت، گرمابخش و اثرگذار است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: حضور روحانیت در کنار مردم و امدادگران سلامت، چه در بحث آگاهی‌بخشی، ضدعفونی کردن مساجد و چه در تفقد و دلجویی از عزیزان درگیر با کرونا، حضوری گرمابخش و تأثیرگذار بوده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان صبح امروز، 20 فروردین‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گفت: شرایط بسیار آزار دهنده‌ای به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه به وجود آمده که همه را درگیر کرده و در این وضعیت، هر کس باید به تکلیف و وظیفه دینی و انسانی خود عمل کند.

وی ادامه داد: حضور روحانیت در کنار مردم و امدادگران سلامت، چه در بحث آگاهی‌بخشی، ضدعفونی کردن مساجد و چه در تفقد و دلجویی از عزیزان درگیر با کرونا، حضوری گرمابخش و تأثیرگذار بوده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان لازم است که با بررسی ویژه، گزارشی در زمینه شناسایی طلاب دچار مشکل شده از شیوع کرونا تهیه کرده و گزارش آن را جهت پیگیری به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ارسال کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از اقشار جامعه به دلیل ویروس کرونا دچار مشکلاتی در تأمین معیشت خود شده‌اند و رفع مشکلات مردم کار بسیار مهمی است؛ بر همه ما واجب است که تا حد توان، در رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی گفت: کاری که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان در حوزه رفع برخی از مشکلات طلاب شیعه و اهل سنت انجام می‌شود، کار بسیار مهمی است و امیدوارم این نوع رویکرد در سال جدید نیز با قوت تداوم یابد.

حجت‌الاسلام علی مهدی‌نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۵۳۳ فقره تسهیلات در حوزه‌های مسکن، ازدواج، ساخت و تعمیر مسکن و کمیسیون خدمات ویژه به طلاب شیعه و اهل سنت آقا و بانو از محل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات استان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha