حضور کاروان نسیم انتظار در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3890391
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

حضور کاروان نسیم انتظار در سیستان و بلوچستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: ویژه برنامه نسیم انتظار بدون حضور مستمع و همراهی کننده از ساعت ۱۷ الی ۱۹ روز عید نیمه شعبان در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: همه ساله در نیمه شعبان، مساجد و بقاع متبرکه حال و هوای معنوی خاصی پیدا می‌کرد، اما امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان میسر نیست، از این‌رو ویژه برنامه نسیم انتظار بدون حضور و تجمع مردمی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی کاروان‌های نسیم انتظار در روز عید، جهت حضور در سطح شهر و پیرامون بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این برنامه به منظور ذکر نام و یاد امام زمان(ع) و ایجاد فضای شاد و معنوی برای استفاده عموم مردم که از پنجره خانه‌ها و پشت بام‌ها خواهد بود تا لحظاتی دل را به هیئت معنوی و عبوری بقعه متبرکه سپرده و توسلی به دامن مبارک امام عصر در ایام میلاد حضرتش داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف زاهدان اظهار کرد: کاروان نسیم انتظار بدون حضور مستمع و همراهی کننده، با آماده سازی چند خودرو مجهز به سیستم صوتی، آذین بندی شده با پرچم و بنر با عنوان طرح و نام بقعه با حضور مداحان اهل بیت، گروه سرود، تواشیح و مجری از ساعت ۱۷ الی ۱۹ روز نیمه شعبان حرکت خواهد کرد. اجرای مولودی خوانی، مدیحه سرایی، دعا و توسل به امام زمان نیز از جمله برنامه‌های این کاروان است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور استان جهت اجرای این برنامه افزود: از اصحاب رسانه دعوت می‌شود با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی به پوشش خبری این برنامه بپردازند.

رعنایی بیان کرد: مومنین عزیز روز عید نیمه شعبان را برای راز و نیاز با خداوند و طلب نجات از ویروس خطرناک کرونا از دست ندهند تا ان شاالله به زودی خداوند توفیق حضور در مساجد و مجالس ذکر اهل بیت (ع) را نصیبمان کند.

انتهای پیام
captcha