صعود کرونا در سایه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در ایرانشهر
کد خبر: 3900076
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

صعود کرونا در سایه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی در ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چند روز اخیر روند گسترش ویروس کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه صعودی و به وضعیت قرمز نزدیک شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر، ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر امروز سه‌شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: مسئله مهم و حائز اهمیت در شرایط کنونی، انتشار ویروس کروناست که متأسفانه تعداد مبتلایان به این ویروس به‌صورت تدریجی در این شهرستان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پزشکی و درمانی این منطقه نسبت به بسیاری از مناطق دیگر کشور ضعیف‌تر است، افزود: با این حال اقتضائات و شرایط فرهنگی حوزه جنوب سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت خوبی نیست.

فرماندار ایرانشهر گفت: در راستای کنترل ویروس کرونا بسیاری از نهادها که محوریت کنترل این ویروس را داشتند فعالیت‌های مهمی در زمینه کنترل آن از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دادند و از این منظر ایرانشهر از جمله شهرستان‌هایی بود که با جدیت ورود کرد که نتایج مطلوبی را در پی داشت؛ اما متأسفانه به دلیل برخی بی‌ملاحظگی‌ها هم‌اینک وضعیت در این منطقه از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: همه ادارات و نهادها موضوع ویروس کرونا را جدی گرفته و در زمینه کنترل این ویروس ورود کنند و منتظر ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت ایرانشهر نباشند.

کوثری مهم‌ترین عامل پیشگیری از ویروس کرونا را طبق توصیه‌های پزشکی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی دانست و گفت: بهترین عامل بازدارنده و مهارکننده این ویروس اجتناب از تجمعات است.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید باید با همت مضاعف، در مسیر جهش تولید گام برداشت، اظهار کرد: آن مسئله‌ای که بر همگان روشن است محدود بودن منابع دولتی است؛ اما با این حال آن کاری که از دست حوزه کاری ما بر می‌آید این است که باید بازدهی خود را افزایش دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر در این شهرستان موفقیت‌هایی مشاهده می‌شود دلیل اصلی آن حاصل همکاری، همدلی و مشارکت مسئولان و مردم بوده است.

وی گفت: در سال جدید ادارات و نهادها براساس راهبردها و دستورالعملی که تعریف شده با تمام توان خود باید در ایرانشهر پای کار بیایند زیرا توسعه و یا عدم آن در یک منطقه امری اتفاقی نیست.

کوثری با اشاره به اینکه در برخی قسمت‌ها در ایرانشهر آشفتگی‌ها و هرج و مرج‌هایی وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و به مرور زمان حل شود، افزود: به‌طور کلی توسعه با حد مقدور و از کف آغاز می‌شود و هیچ طرحی با مطلوبیت بالا آغاز نمی‌شود.

فرماندار ایرانشهر تأکید کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع و اقناع‌سازی آنان بسیار حائز اهمیت است و مسئولان شهرستان باید این مسئله را به درستی درک و عمل کنند.

انتهای پیام
captcha