سهل‌انگاری در امر به معروف باعث گسترش فساد می‌شود
کد خبر: 3901858
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

سهل‌انگاری در امر به معروف باعث گسترش فساد می‌شود

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و گواه این موضوع نیز فسادهای موجود در جامعه است، چرا که کوتاهی و سهل‌انگاری در امر به معروف باعث گسترش فساد می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز، شنبه 10 خردادماه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: اهمیت دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست، بطوری که اگر نگاهی اجمالی به احادیث و روایات داشته باشیم، به‌خوبی به اهمیت آن پی می‌بریم.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که اگر در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، آن جامعه گرفتار شده و ظالمان و فاسدان بر آنان چیره می‌شوند، چراکه در اثر بی‌تفاوتی مردم به این دو فریضه، فساد کل جامعه را دربرمی‌گیرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: واقعیت این است که ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و به نحو شایسته به این دو فریضه الهی نپرداخته‌ایم که گواه این موضوع نیز فسادهای موجود در جامعه است.

وی افزود: کوتاهی و سهل‌انگاری در امر به معروف و نهی از منکر باعث گسترش فساد می‌شود؛ چه کسانی که بی‌تفاوت هستند و چه کسانی که به طمع مالی، از این دو فریضه سر باز می‌زنند، در گناه مفسدان و خائنان شریک هستند.

محامی اظهار کرد: همه اعضای جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند و در برابر منکرات موضع‌گیری داشته و در برابر ترک واجبات بایستند، که اگر این‌گونه عمل می‌شد هم‌اکنون فساد و رانت و غیره در جامعه وجود نداشت.

وی با اشاره به نقاط قوت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اضافه کرد: با وجود کم‌کاری و ضعف‌ها، نقاط قوت ما نباید نادیده گرفته شود و انتظار این است که با آن همه جانفشانی شهدا و مقاومت در برابر مستکبران عالم، بتوانیم با آسیب‌ها و فسادهای درون خود مبارزه کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به امکان ادغام شورای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: شوراهای فعال در زمینه فرهنگی از جمله شورای نماز، شورای امر به معروف و نهی ازمنکر، شورای زکات و غیره که اکثر اعضای آن‌ها نیز مشترک هستند، می‌توانند در قالب کمیته و کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تعریف شوند و سالانه دو بار نتیجه فعالیت کمیته‌ها در شورای فرهنگی عمومی تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در کارها، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برآورد میزان تاثیر فعالیت‌های صورت گرفته در سطح جامعه، ارزیابی از عملکرد خود را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام
captcha