امام خمینی(ره) مفسر عملی قرآن بود
کد خبر: 3902558
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

امام خمینی(ره) مفسر عملی قرآن بود

امام جمعه خاش گفت: امام خمینی(ره) مفسر عملی قرآن بود و آرمان‌های اسلامی را به‌صورت عملی، وارد متن جامعه کرد؛ در شرایطی که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، شعار «نه شرقی، نه غربی» سر داد و امت اسلامی را از خواب غفلت بیدار کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: بدون تردید امام خمینی(ره) از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی قرن بود و بدون اغراق باید گفت غرب را به زانو درآورده و شرق را متحیر کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) اخلاص و ایمان کم‌نظیری داشت و همین ایمان، به او شجاعت بخشیده بود، به طوری که نه از شاه و ساواک و نه از ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم، هراسی نداشت و مبارزه را تا رسیدن به آرمان مقدس، ادامه داد.

امام جمعه خاش بیان کرد: ایشان به‌عنوان یک روحانی عالم، مسئول و روشنفکر در دورانی که مکتب‌های مختلف بشری مانند مارکسیسم و لیبرالیسم دنیا را فراگرفته بود و مغز جوانان را تسخیر کرده بود، از اسلام ناب سخن گفت و تصمیم گرفت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را احیا کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) مفسر عملی قرآن بود و آرمان‌های اسلامی را به‌صورت عملی، وارد متن جامعه کرد؛ در شرایطی که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، شعار «نه شرقی، نه غربی» سر داد و امت اسلامی را از خواب غفلت بیدار کرد.

دهقان اظهار کرد: عده زیادی بودند که به امام توصیه می‌کردند دست از انقلاب بکشد و استدلال آنان این بود که شاه مورد حمایت آمریکاست و ما توان مقابله با آن را نداریم، اما ایشان به پشتوانه ایمان و توکل به خدا، دست از مبارزه برنداشت و انقلاب را به سرمنزل مقصود رساند.

وی اضافه کرد: ایشان مبارزه با طاغوت و یزید زمانه یعنی شاه پهلوی را مصداق امر به معروف و نهی از منکر و یک تکلیف شرعی می‌دانست، به همین دلیل هر گونه کوتاهی و سازش با رژیم پهلوی را مردود دانسته و به چیزی کمتر از خروج شاه، راضی نبود.

امام جمعه خاش افزود: یاران صدیق امام(ره) از جمله شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید مفتح و شهید مطهری نیز که از مخلص‌ترین انسان‌های زمانه بودند و هر یک پس از دیگری توسط منافقان به شهادت رسیدند، نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشته و امام(ره) را یاری کردند.

وی گفت: امروز علم مبارزه با استکبار در دستان رهبری فرزانه است که به‌خوبی درس مبارزه و انقلابی‌گری را از امام خمینی(ره) آموخته و جانشینی شایسته برای ایشان است. خط مشی ایشان، همان خط مشی امام(ره) است و ان‌شاء‌الله انقلاب را تا ظهور آن منجی بزرگ، ادامه خواهیم داد.

دهقان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشراف در مسائل فقهی، دینی، سیاسی و آگاهی نسبت به شرایط زمان، با بهره‌گیری از سیره نبی مکرم اسلام و حکومت عدل امام علی(ع)، روش حکیمانه‌ای را در پیش گرفته‌اند؛ در عصری که بسیاری از کشورها در مقابل ما ایستاده‌اند و حقوق حقه جمهوری اسلامی را تضییع کرده و ما را در تحریم قرار داده‌اند، تدابیر حکیمانه ایشان توانسته کشور را به سمت سعادت و پیشرفت هدایت کند.

امام جمعه خاش گفت: امروز به برکت این رهبری معظم، کشورهایی که نوکری و سرسپردگی غرب را دارند و هیچ جنگی نداشتند، همچنان از ما عقب‌تر هستند و به پیشرفت ما نرسیده‌اند؛ توصیه‌های ایشان به جوانان و دانشمندان برای کسب علم و تولید و انجام اختراعات نمونه‌ای از رهبری حکیمانه ایشان است.

انتهای پیام
captcha