برگزاری مجازی برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3907034
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

برگزاری مجازی برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم پرهیز از اجتماع، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و نیز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، از طریق فضای مجازی در اختیار محبان اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: روز پنجم ذی‌القعده که پنجمین روز از دهه کرامت است، در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده و بهانه‌ای است تا با امام‌زادگان مدفون در کشور که در واقع ذخایر معنوی جامعه هستند، بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد: امام‌زادگان و سادات در برهه‌های زمانی مختلف به کشورمان مهاجرت کردند، از جمله در دوران ولایتعهدی امام رضا(ع) و نیز هنگامی که حضرت معصومه(س) به قصد دیدار برادر بزرگوارشان قدم بر خاک این کشور گذاشته و مفتخر به میزبانی از ایشان شدیم.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: ما در سیستان‌وبلوچستان افتخار میزبانی از امام‌زادگان را نداریم؛ اما 13 بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که هر ساله در مناسبت‌های مختلف، میزبان دلدادگان و محبان اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: بقاع متبرکه استان عبارتند از شش نظرگاه حضرت ابوالفضل در شهرستان‌های مختلف منطقه سیستان از جمله زهک، زابل، هامون و هیرمند، بقعه واصلان زهک، بقعه سیدمهدی در کوه خواجه زابل، بقعه بی‌بی دوست زابل، بقعه سید‌محمدباقر موسوی در زابل، بقعه سید‌مهدی در ایرانشهر، نظرگاه حضرت ابوالفضل در جاده بم و ایرانشهر و بقعه سید‌غلام‌رسول در شهرستان چابهار.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از اجتماع، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و نیز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، از طریق فضای مجازی در اختیار محبان اهل بیت(ع) قرار می‌گیرد.

وی گفت: مبلغان و روحانیان اعزامی، در بقاع متبرکه شاخص استان از جمله بقاع سیدمهدی زابل، بی‌بی دوست زابل، سیدمهدی ایرانشهر و سید‌غلام‌رسول چابهار مستقر شده و به سخنرانی، قرائت ادعیه و سایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند؛ این برنامه‌ها از طریق اینستاگرام و پیام‌رسان ایتا، در کانال‌هایی به نام خود این بقاع متبرکه، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: فعالیت‌های مجازی اوقاف و امور خیریه استان تا پایان شرایط کرونایی ادامه خواهد داشت و امیدواریم به‌زودی به‌صورت حضوری میزبان هموطنان‌مان در بقاع متبرکه سطح استان باشیم.

انتهای پیام
captcha