حجاج هزینه حج را صرف رسیدگی به محرومان کنند
کد خبر: 3907308
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

حجاج هزینه حج را صرف رسیدگی به محرومان کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به اینکه کرونا باعث محرومیت حجاج از حضور در آیین مذهبی حج شده است، می‌توان هزینه حج را در حد امکان صرف رسیدگی به محرومان استان که با مشکلات زیادی مواجه هستند، کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز، یکشنبه 8 تیرماه در دیدار با فعالان حج و زیارت، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج، گفت: برخی زائران استان در سال‌های گذشته برای اعزام به حج تمتع مجبور به حضور در استان‌های دیگر و نام‌نویسی در آنجا بودند؛ اما افزایش سهمیه کاروان‌های اعزامی از استان در مدت اخیر، شایسته تقدیر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان ادامه داد: کادرسازی از علما و روحانیان شیعه و سنی استان و بهره‌گیری از آنان در کاروان‌های حج، اقدام خوبی بود که امسال اجرایی نشد و لازم است در سال آینده مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید بداند چه وظیفه‌ای بر عهده دارد و چه کاری باید انجام دهد، افزود: حجاج و فعالان حج می‌توانند در حد امکان به مردم خوب، مهربان، غریب و وفادار سیستان و بلوچستان که با مشکلات زیادی مواجه هستند خدمت کنند حتی اگر هزینه حج در این مسیر صرف شود خداوند راضی است.

محامی بیان کرد: با وجود محرومیت حجاج از این فریضه مهم، تعلق پاداش و ثواب در دستگاه خداوند به نیات، مایه امیدواری و تسکین‌دهنده قلوب محرومان از حج است.

وی گفت: بر اساس روایات، اگر مؤمنی نیت انجام کار خیری را داشته باشد و به هر دلیل نتواند آن را انجام دهد، ثواب آن را کسب کرده و این در حالی است که در کار شر تا گناه صورت نگیرد عقوبتی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به فرازی از دعای پایان ماه رمضان و با تأکید بر اینکه دل‌شکستگی ناشی از محرومیت حج در دستگاه خداوند محاسبه می‌شود، تصریح کرد: همه‌ کسانی که برای برگزاری بهتر مراسم حج امسال تلاش کردند و همچنین حجاج که برای رفتن به این مراسم آماده ‌شده بودند اجر خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha