جهاددانشگاهی از عناصر اصلی اسلامی‌سازی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 3915112
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

جهاددانشگاهی از عناصر اصلی اسلامی‌سازی دانشگاه‌هاست

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: جهاددانشگاهی از عناصر کلیدی و اصلی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود که در واقع به خدمت انقلاب فرهنگی درآمد و در ادامه فعالیت‌هایش، به‌تدریج به نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شد که به توسعه همه‌جانبه کشور شتاب بخشید.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر است، چرا که یک انقلاب ساده نبود که تنها منجر به تغییر حکومت شود، بلکه هم تأثیرات بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و هم ساختارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را نیز متحول کرد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و تغییر رژیم طاغوت به حکومت دینی، ضرورت داشت تا یک انقلاب فرهنگی نیز شکل بگیرد تا دانشگاه‌ها از درون متحول شوند، که همین اتفاق هم افتاد و از دل آن، نهادهایی همچون جهاددانشگاهی به‌وجود آمد که در نهایت موجب اسلامی شدن دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور شد.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: جهاددانشگاهی از عناصر کلیدی و اصلی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود که در واقع به خدمت انقلاب فرهنگی درآمد و در ادامه فعالیت‌هایش، به‌تدریج به نهادی علمی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شد که به توسعه همه‌جانبه کشور شتاب بخشید.

وی افزود: فعاليت‌های جهاد دانشگاهی، بستر شكوفايی ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته دانشجويان را فراهم کرده و توانسته از اين ظرفیت برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه و دانشگاه و نیز تاثيرگذاری دانشگاه بر جامعه استفاده كند.

لطفیان‌سرگزی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در عرصه دینی و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی نیز فعالیت‌های خوبی داشته و دارد که نمونه آن، خبرگزاری قرآنی ایکناست؛ همچنین برگزاری همايش‌های ملی قرآنی نیز از دیگر خدمات این نهاد است.

امام جمعه نیکشهر با بیان اینکه این نهاد انقلابی مسأله اشتغالزایی را نیز همواره مدنظر داشته است، اضافه کرد: تربیت نیروهای متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه نیز از دیگر خدماتی است که جهاد دانشگاهی ارائه می‌کند. امیدواریم جهاد دانشگاهی همچنان با تعهد، به حرکت خود در مسیر رشد و ارتقای علمی و فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ اسلامی ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha