افزایش خطر کرونا با فرارسیدن فصل پاییز
کد خبر: 3923845
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

افزایش خطر کرونا با فرارسیدن فصل پاییز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فصل پاییز با سرد شدن تدریجی هوا با شیوع بیماری‌های تنفسی و به‌ویژه افزایش آنفولانزای فصلی همراه است؛ بنابراین خطر کرونا نیز به همین نسبت افزایش یافته و نیاز به مراقبت بیشتری وجود دارد.

قاسم میری علی‌آبادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: فصل پاییز با سرد شدن تدریجی هوا با شیوع بیماری‌های تنفسی و به‌ویژه افزایش آنفولانزای فصلی همراه است؛ بنابراین خطر کرونا نیز به همین نسبت افزایش یافته و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

وی با اشاره به این‌که بهتر است افراد در معرض خطر از جمله بیماران تنفسی، دیابتی، بیماران قلبی و افراد بالای 60 سال نسبت به واکسیناسیون آنفولانزا اقدام کنند، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ واکسن تأیید شده‌ای برای کرونا وجود ندارد، بهترین راه مقابله، پیشگیری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، اصول فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و به‌خصوص استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست می‌تواند زنجیره انتقال را قطع کند.

وی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، در مجموع 13 هزار و 855 نفر از هم‌استانی‌های ما به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند و متأسفانه 610 نفر از عزیزان خود را در سطح استان، بر اثر این بیماری از دست داده‌ایم.

میری گفت: در موج جدید کرونا که احتمالاً با شروع فصل پاییز، به راه می‌افتد، به کمک دولت، ملت و رسانه‌ها احتیاج داریم تا بتوانیم آن را با حداقل تلفات و تعداد مبتلایان پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
captcha