دانش‌آموز سیستانی میان ۱۰ نفر برتر کنکور سراسری
کد خبر: 3924047
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

دانش‌آموز سیستانی میان ۱۰ نفر برتر کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: محمدمهدی حیدری‌نسب، دانش‌آموز دبیرستان دانشگاه زابل میان ۱۰ چهره برتر رشته ریاضی کنکور سراسری سال ۹۹ قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدمهدی حیدری‌نسب، دانش‌آموز دبیرستان دانشگاه زابل رتبه 9 رشته ریاضی کنکور سراسری سال 99 را کسب کرد.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این خصوص بیان کرد: این برای اولین‌ بار در تاریخ آموزش و پرورش استان است که یک نوجوان نخبه سیستان‌وبلوچستانی در جمع 10 نفر برتر رشته ریاضی کنکور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته در سال‌های گذشته نیز دانش‌آموزان این استان در سایر رشته‌ها خوش درخشیده بودند، از جمله فائزه قائم‌دوست، نخبه زاهدانی که در کنکور سراسری سال ۹۴ رتبه سوم کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد و همچنین عبدالله رئیسی، نوجوان اهل روستای محروم کله‌گان سراوان که در کنکور سال 97، موفق به کسب رتبه دوم در گروه آزمایشی علوم انسانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: محمدمهدی حیدری‌نسب نیز دانش‌آموز ساکن شهرستان زابل است که از خانواده‌ای فرهنگی بوده و توانست با توکل بر خدا، برنامه‌ریزی مناسب و تلاش کافی این موفقیت را برای خانواده و استانش کسب کند.

وی بیان کرد: این موارد به هیچ عنوان اتفاقی نیست، بلکه نشان از نبوغ و استعداد کودکان این منطقه دارد؛ از جمله یسرا سلیمانی، دختر نابغه اهل بلوچستان که تاکنون چهار بار قهرمان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» شده است؛ او می‌تواند ۲۰۰ سؤال ریاضی را در کمتر از هشت دقیقه حل کند.

رخشانی اظهار کرد: دانش‌آموزان مستعد سیستان‌وبلوچستانی می‌توانند این عزیزان را الگو قرار داده و بدانند که با برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار می‌توان بر محرومیت‌ها فائق آمد و به درجات بالای علمی دست یافت.

انتهای پیام
captcha