دولت با ایجاد زیرساخت‌ها، به‌دنبال کاهش محرومیت سیستان‌وبلوچستان است
کد خبر: 3924621
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
ربیعی:

دولت با ایجاد زیرساخت‌ها، به‌دنبال کاهش محرومیت سیستان‌وبلوچستان است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای کار، سعی داشته تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله تأمین گاز و توسعه راه آهن، محرومیت‌های سیستان‌وبلوچستان را کاهش دهد، گفت: این روند تا پایان کار دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه، یکم مهرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گفت: هفته دفاع مقدس هر سال یادآور رشادت‌های ملت بزرگ ایران است، یادآور مقاومت مردمی که با دستان خالی، جلوی دشمن متجاوز ایستادگی کردند و ابرقدرت‌ها راهی جز عقب‌نشینی نداشتند.

وی ادامه داد: اگر آن‌ روز صدام قرارداد الجزایر را جلوی چشم رسانه‌ها پاره کرد و سپس شهرهای ایران را مورد حمله قرار داد، امروز نیز ترامپ برجام را پاره کرد و جنگ اقتصادی بی‌رحمانه‌ای علیه ملت ایران آغاز کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری بیان کرد: اگر صدام شهرهای ما را بمباران کرد و امنیت را از مردم ما گرفت، امروز نیز ترامپ با تحریم‌های شدید و ترور اقتصادی، از یک طرف معیشت مردم ما را دچار مشکل کرده و از طرف دیگر امنیت روانی آنان را مورد حمله قرار داده است.

وی افزود: وقتی صدام حسین در جنگ هشت ساله نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کند و بدون هیچ دستاوردی، با تحمل تلفات سنگین، مجبور به عقب‌نشینی شد، کینه و خشم خود را با ترور مردان بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی نشان داد، امروز نیز آمریکایی‌ها که در جریان داعش، شکست سنگینی را از جبهه مقاومت متحمل شدند، با ترور شهید سلیمانی، عقده‌گشایی کردند.

ربیعی اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که تاریخ تکرار می‌شود و همان‌طور که مردم ایران آن روز با مقاومت بی‌نظیر، دشمن متجاوز را زمین‌گیر کردند، امروز نیز در نبرد اقتصادی از پا نخواهند نشست و آمریکایی‌ها را مجبور به تغییر سیاست‌هایشان می‌کنند.

وی گفت: مردم ایران در طول تاریخ نشان داده‌اند که هر رنجی را به جان می‌خرند، اما تسلیم ظلم و زور و قلدری نمی‌شوند. دشمنان باید بدانند که نباید با مردم ایران به زبان زور سخن بگویند.

این مقام مسئول در ادامه به بحران شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در حال حاضر از نظر شیوع کرونا، در رتبه 13 جهان قرار داریم و این اصلاً خوب نیست.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات، گفت: متأسفانه شاهد کاهش 20 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم که همین مسئله، وضعیت کرونا را در کشور خطرناک کرده است.

ربیعی افزود: در حال حاضر، دولت سعی دارد تولید و خرید واکسن آنفولانزا را به‌صورت توأمان انجام دهد. سعی داریم حتماً برای برخی گروه‌ها که در اولویت قرار دارند، از جمله سالمندان بالای 65 سال، توزیع واکسن از طریق داروخانه‌ها و با ارائه کارت ملی صورت گیرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: با وجود تحریم‌های بی‌رحمانه که دسترسی دولت به منابع ارزی را کاهش داده، استان سیستان‌و‌بلوچستان به‌طور ویژه مورد توجه دولت قرار دارد و همان‌طور که از ابتدای کار دولت، سعی کردیم با ایجاد زیرساخت‌ها، مشکلات استان را کاهش دهیم، این روند تا پایان کار دولت نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha