توسعه همه‌جانبه نیازمند حضور فعال دانشگاهیان در جامعه است
کد خبر: 3925318
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

توسعه همه‌جانبه نیازمند حضور فعال دانشگاهیان در جامعه است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برای تحقق توسعه همه‌جانبه نیازمند حضور فعال دانشگاهیان در جامعه هستیم؛ دانشجویان، دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان باید حضوری جدی‌تر و فعال‌تر در عرصه اجتماع داشته باشند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 5 مهرماه در نشست با هیئت امنای دانشگاه ولایت ایرانشهر که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: یکی از مسئولیت‌های اساسی دانشگاه‌ها، جلب اعتماد مردم، کاربردی کردن برنامه‌های علمی و ارائه آموزش‌های مؤثر برای رفع مشکلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای پسندیده‌ای که دولتمردان در این استان انجام دادند، توسعه دانشگاه‌های منطقه از جمله دانشگاه ولایت ایرانشهر بوده است، ادامه داد: توسعه دانشگاه‌های منطقه کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت این منطقه خواهد کرد، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری بیشتری در دانشگاه‌ها برای توسعه کمی و ارتقای کیفی آن‌ها انجام شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: گسترش آموزش‌ها و پژوهش‌های مورد نیاز سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با ظرفیت‌های استان، از جمله مواردی است که باید در اولویت کار دانشگاه‌های منطقه قرار گیرد.

وی افزود: امام خمينی(ره) فرمودند «دانشگاه، کارخانه انسان‌سازی است»؛ بنابراین باید سمت‌وسوی ما در این جهت باشد؛ البته منظور ما نفی فعاليت‌ها و دستاوردهای دانشگاه‌های خارجی نيست، اما بايد بومی فکر کردن را اساس کار قرار دهيم.

محامی اظهار کرد: دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان حضور فعال‌تری در عرصه اجتماع داشته باشند تا جامعه ما اثربخشی دانشگاه‌ها را هم در بخش فارغ‌التحصیلان و هم در بخش انجام پژوهش‌های مورد نیاز منطقه احساس کنند.

وی گفت: دانشگاه بايد تدين، علم و تمدن را توأمان به ارمغان آورد. باید آموزش‌های ما به سمتی برود که نسلی فعال، پویا، دانشمند، متدین و متعهد تربیت کنیم؛ چراکه در حال حاضر نگاه ملت‌های مسلمان منطقه به ما دوخته شده و قوی بودن ايران در واقع قوی بودن جهان اسلام است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان‌و‌بلوچستان جهت‌دهی به پایان‌نامه دانشجویان و استفاده از ظرفیت این پایان‌نامه‌ها در رابطه با نیازمندی‌های استان را مؤثر عنوان کرد و افزود: اساتید و اعضای هیئت علمی برای اثربخشی در جامعه با پرداختن به امور پژوهشی متناسب با نیازهای استان، آسیب‌های موجود را شناسایی و با کارشناسی و کار علمی دقیق راهکارهایی ارائه دهند.

محامی اضافه کرد: تقویت ارتباطات علمی داخلی و خارجی، چه در سطح اساتید و اعضای هیئت علمی و چه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و مرز مشترک با دو کشور همسایه باید از اولویت‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر باشد.

انتهای پیام
captcha