برگزاری ۴۳ ویژه‌برنامه هفته گردشگری در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3925567
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷

برگزاری ۴۳ ویژه‌برنامه هفته گردشگری در سیستان‌وبلوچستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان‌وبلوچستان گفت: به‌مناسبت هفته گردشگری ۴۳ ویژه‌برنامه در سطح شهرستان‌های مختلف استان از سوی این اداره‌کل اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان، گفت: پنجم مهر روز ملی گردشگری و ۶ مهر نیز روز جهانی گردشگری است و به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح سیستان‌و‌بلوچستان اجرایی می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در سیستان‌و‌بلوچستان غبارروبی مزار شهدا، استقبال از اولین مسافران ورودی به استان در فرودگاه و راه‌آهن زاهدان، افتتاح واحدهای بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع‌های گردشگری، راه‌اندازی مؤسسه آموزش گردشگری و راه‌اندازی کمیته‌های بیست‌گانه گردشگری در شاخه‌های مختلف این صنعت است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان افزود: همچنین برگزاری مجازی جشنواره غذاهای محلی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه گردشگری، استانداردسازی تأسیسات گردشگری و اهدای لوح ارتقای کیفیت و خدمات به ۱۰ مؤسسه گردشگری که شرایط خود را ارتقا دادند و بهره‌برداری رسمی از استودیوی گردشگری به‌منظور تولید محتوا و گفتمان‌سازی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد نمایشگاهی از تصاویر بیابان لوت و گردشگری محرم نیز در اواخر هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

میرحسینی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری به نام سال «گردشگری و توسعه روستایی» نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری روستایی و برنامه‌های خاص آموزشی برای توانمندسازی جوامع محلی شده و امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله فضای مجازی، اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: ویروس کرونا سفرها را تحت تأثیر خود قرار داد که در همین راستا «چمدان سلامت» مطرح و سفرهای هوشمند از مبدأ تا مقصد با ایجاد زنجیره اطمینان برای مسافران بدون کمترین دغدغه خاطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در چمدان سلامت توصیه‌هایی برای سفرهای جدید با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مطرح و برنامه‌ریزی برای سفرهای هوشمند و اقامت در مراکز استاندارد با رعایت اصول بهداشتی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان انجام شد تا مسافران با آگاهی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سفر خوبی را داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران کرونا افزایش پروازها به سیستان و بلوچستان به‌ویژه زاهدان و زابل شکل گرفت و توانستیم در بخش صنعت هتل‌داری افزایش ضریب اشتغال را داشته باشیم و برای تسهیل سفر، ارزان‌سازی سفر صورت گرفت و در سفرهای هوایی به استان با همکاری شرکت هواپیمایی معراج و تولید در فضای مجازی محتوای متفاوت و با کیفیت و به‌صورت حرفه‌ای در صنعت گردشگری انجام شد.

میرحسینی با بیان اینکه طرح پویش ملی معرفی سیستان و بلوچستان در مرحله دوم انجام می‌شود، گفت: در سطح ملی یکی از مقاصد گردشگری در دوران کرونا بحث سفر به این استان و جنوب ایران است تا یکی از مقاصدی باشد که شاهد افزایش حضور گردشگران می‌شود و از این طریق شاهد رونق مجدد کسب‌و‌کارهای گردشگری و ارتقای معیشت روستاییان و همه فعالان صنعت گردشگری خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha