پریشانی‌های امروز بشر، نتیجه ترک عمل بر شریعت است
کد خبر: 3927395
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مولوی عبدالحمید:

پریشانی‌های امروز بشر، نتیجه ترک عمل بر شریعت است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: بشر امروز با انواع مشکلات، بن‌بست‌ها و آفات مواجه است و تمام این پریشانی‌ها نتیجه ترک عمل بر شریعت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 14 مهرماه در جمع طلاب مدرسه علمیه مکی این شهرستان، گفت: آرامش خاطر در دنیای امروز، یک گوهر نایاب شده و مردم راه‌های مختلف را امتحان می‌کنند تا به آرامش و آسایش برسند، اما در این مسیر چندان موفق نیستند.

وی ادامه داد: الله تعالی در قرآن کریم می‌فرماید «‌وَمَن أَعرَضَ عَن ذِكرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحشُرُهُ يَومَ الْقِيَامَةِ أَعمَى» (طه/124) یعنی هر كس از ياد من روی بگرداند، در حقيقت زندگى تنگ و سختى خواهد داشت و روز رستاخيز او را نابينا محشور مى‌‏كنيم؛ این آیه نشان می‌دهد که بدون یاد خدا، نمی‌توان به آرامش و آسایش رسید.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که راحت و سعادت در این است که انسان اقتصادی قوی داشته باشد و امکانات رفاهی برایش فراهم شود؛ برخی هم می‌پندارند که می‌توانند به هر بی‌بندوباری و فساد و گناهی دست بزنند تا به راحت و آسایش برسند و مؤاخذه هم نمی‌شوند، در حالی که این دو طرز تفکر، مکر و فریب شیطان است؛ شیطان است که گاهی برای آن‌که ما را به سمت گناه بکشاند، این فکرها را به ما تلقین می‌کند.

وی افزود: ثروت و امکانات مادی همچون خانه‌های بزرگ و مدرن، اتومبیل‌های پیشرفته و سایر امکانات رفاهی، هیچکدام نمی‌تواند انسان را به آرامش برساند، بلکه حتی گاهی انسان بیشتر تحت فشار این اضطراب‌ها و دغدغه‌ها قرار می‌گیرد و هیچ‌کدام از آن امکانات هم نمی‌تواند ذهن آشفته و مضطرب او را آرام کند.

مولوی عبدالحمید اضافه کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنید، می‌بینید که چه انسان‌های قدرتمند و ثروتمندی که تحت تأثیر همین فشارهای روانی دست به خودکشی زدند، یک نمونه آن، هیتلر، رهبر حزب نازی و یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌طلبان، زیاده‌خواهان و حاکمان مقتدر دنیا است که وقتی دید امور وفق مرادش پیش نمی‌رود، در اوج قدرت و رفاه، اقدام به خودکشی کرد.

وی گفت: در آن‌طرف، زندگانی رسول خدا(ص) و صحابه ایشان را مطالعه کنید؛ ببینید چگونه در اوج سادگی زندگی می‌کردند، در خانه‌های گِلی به سر می‌بردند، اما از آنجایی که قلبشان مملو از عشق و یاد خدا بود، همیشه احساس آرامش و خوشبختی داشتند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: مادیات و تجملات نه تنها نمی‌تواند زمینه آرامش انسان را فراهم کند، بلکه حتی می‌تواند انسان را به بن‌بست هم برساند، به‌طوری که به هیچ طریقی آرام نگیرد، زیرا با فطرت ما همخوانی ندارد؛ تنها راه رسیدن به آرامش واقعی و اطمینان قلب، یاد خداست.

وی افزود: آن آرامش و انشراح صدر و زندگی پاکیزه‌ای که مردان بزرگ صدر اسلام داشتند را کدام حاکم مسلمان یا غیرمسلمان امروز دارد؟ بشر امروز با انواع مشکلات، بن‌بست‌ها و آفات مواجه است که تمام این مشکلات و پریشانی‌ها نتیجه ترک عمل بر شریعت است. مسلمانان سرمایه‌داری هستند که زکات اموال خود را پرداخت نمی‌کنند، حج نمی‌روند، حقوق انسان‌ها را ادا نمی‌کنند و یاد خدا را در دل ندارند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: دین یک سرمایه ارزشمند است که باید قدر آن را دانست و مراقب باشیم که شیطان با حیله‌گری‌هایش ما را از نعمت دین محروم نکند، که در این‌صورت هیچگاه به آرامش و سعادت دنیا و آخرت نخواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha