فرهنگ‌های درست با امر به معروف در جامعه نهادینه می‌شود
کد خبر: 3928591
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

فرهنگ‌های درست با امر به معروف در جامعه نهادینه می‌شود

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بسیاری از فرهنگ‌های خوب مثل فرهنگ کار و تلاش که متأسفانه در حال تغییر و فراموشی هستند، باید با انجام فریضه امر به معروف در جامعه نهادینه شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار امروز، یکشنبه، 20 مهرماه در نشست با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه بسیاری از فرهنگ‌های خوب مثل فرهنگ کار در حال تغییر و فراموشی هستند، گفت: باید به موضوع امر به معروف توجه بیشتری شود؛ چرا که در غیر این‌صورت ارزش‌های والای انسانی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها، تغییر رفتارها و فرهنگ‌های غلط و شفاف‌سازی در کنار مطالبه‌گری و انعکاس مشکلات و خدمات از جمله مصادیق امر به معروف است. رسانه‌ها در کنار مطالبه‌گری، باید رویدادها و خدمات را نیز انعکاس داده و به‌دنبال تحلیل مسائل باشند، به‌طور مثال در موضوع صف‌های گاز، فقط صف‌ها به تصویر کشیده شده است، اما رسانه‌ها به چرایی این موضوع نپرداختند.

موهبتی بیان کرد: با معین‌سازی سه استان برای اجرای خطوط انشعاب گاز، میزان انشعاب‌گذاری در شهر زاهدان از ۲ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته و شهروندان از نعمت گاز شهری برخوردار شده‌اند و سهمیه گاز مایع سیستان و بلوچستان نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته، این در حالیست که با وجود این اتفاقات خوب، مشکل کمبود سیلندر گاز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، زیرا بخش قابل توجهی از سیلندرهای گاز به جای سوخت، به‌صورت غیراستاندارد و پر خطر در خودروها استفاده می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات در سیستان و بلوچستان کم‌رنگ‌شدن‌ فرهنگ کار و تلاش است، به طوری که باغداران محصول خرما را در استان بدون چیدن و بسته‌بندی بر روی درخت به دلالان می‌فروشند و در جای دیگر کمیته امداد امام(ره) و بنیاد مسکن برای احداث ۱۲ هزار خانه محرومان در برخی مناطق استان به رغم وجود نیروی کار، با کمبود کارگر مواجه هستند و این‌ها مواردی است که نیازمند امر به معروف بوده و باید بر روی آن‌ها کار شود تا ارزش‌های والای انسانی ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به موضوع کرونا، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت شوند و باید تلاش‌ها برای فرهنگ‌سازی بین مردم برای ایجاد حساسیت و رعایت نکات بهداشتی افزایش یابد.

موهبتی ادامه داد: در بحث فرهنگ‌سازی برای نظافت معابر و فضای عمومی به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شده که بین روستاها و شهرداری‌ها در زمینه نظافت و بازسازی و بازگشایی معابر رقابت به وجود آمده است.

محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌و‌بلوچستان نیز در این دیدار گفت: به دلیل شرایط بحران اقتصادی، ۹۸ درصد از کارهای عمرانی در سایر استان‌ها تعطیل شده اما در این استان پروژه‌های زیربنایی بزرگی همچون گازرسانی، راه آهن، بندر، کشت و صنعت و حذف مدارس کپری در حال انجام است. این اقدامات دولت در استان، در شرایط کم پولی و بحران اقتصادی، مانند عملکرد رزمندگان در زمان جنگ است.

وی ادامه داد: فضای مطالبه‌گری بین مردم شکل گرفته و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ساماندهی این مطالبه‌گری و جلوگیری از ورود بیگانگان و سودجویان به موضوعات استان ورود پیدا کرده و مطالبه‌گری در چارچوب قانون‌گرایی را دنبال می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: این ستاد اولین دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر را برای رسانه‌ها برگزار کرده تا شیوه صحیح مطالبه‌گری را آموزش دهد.

انتهای پیام
captcha