توزیع 30 هزار جلد قرآن در گام نخست طرح «نورباران»
کد خبر: 3930056
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفت؛

توزیع 30 هزار جلد قرآن در گام نخست طرح «نورباران»

تعداد 30 هزار جلد قرآن بدون استفاده از هیچ‌گونه اعتبار دولتی در راستای اجرای گام اول طرح ملی «نورباران» در مناطق محروم توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا، تعداد 30 هزار جلد قرآن کریم در راستای طرح ملی «نورباران» به همت سازمان دارالقرآن الکریم و همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول در مناطق محروم کشور توزیع می‌شود.

در گام نخست این طرح، تعداد 13 هزار جلد قرآن با کمک خیّران در سازمان دارالقرآن چاپ و منتشر شده و در مناطق محروم و مناطق مرزی توزیع می‌شود.

همچنین، تعداد 7 هزار جلد کلام‌الله مجید نیز با پشتیبانی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی و با استفاده از ظرفیت خیّران، رونمایی و طی این ایام در سطح استان توزیع خواهد شد.

تعداد 10 هزار جلد قرآن نیز به پشتیبانی استاندار کرمانشاه و نیز با استفاده از ظرفیت خیّران استانی، تأمین اعتبار شده و پس از رونمایی، در سطح این استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، دبیر طرح ملی «نورباران» در این رابطه اظهار کرد: بی‌شک بخش عمده توسعه فرهنگ قرآنی در کشور مرهون حرکات‌ خودجوش و خالصانه اساتید قرآنی و مردم متدین و متعهدی است که تاکنون با سعی و تلاش خود منشأ خیرات و برکات بوده‌اند.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم مشتاق هستند تا به هر شکل ممکن برای توسعه فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی قدمی در حد توان خویش بردارند، لذا به همین مناسبت سازمان دارالقرآن نسبت به اجرای طرح ملی «نورباران» اقدام کرده است.

دبیر طرح ملی «نورباران» با بیان اینکه در خرید و چاپ این قرآن‌ها از هیچ‌گونه اعتبار دولتی استفاده نشده است، ادامه داد: این قرآن‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات، مؤسسات، مراکز و کلاس‌های آموزشی و ... مناطق محروم توزیع و طی توزیع، قرآن‌های فرسوده جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha