تلاش برای حفظ سلامت مردم جنبه مادی پیدا نکند
کد خبر: 3931133
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

تلاش برای حفظ سلامت مردم جنبه مادی پیدا نکند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مسؤولان نباید ارقام هزینه شده برای مردم در نظام سلامت را بزرگ بشمارند و تلاش برای حفظ سلامتی انسان‌ها جنبه مادی پیدا نکند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، صبح امروز، یکشنبه 4 آبان در دیدار مدیر و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان، ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت، گفت: اداره کل بیمه سلامت کار مهم و تاثیرگذاری را دنبال می‌کند، آن هم در شرایطی که مردم علاوه‌ بر مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی، با آسیب‌های ویروس کرونا مواجه هستند که تحمل این اوضاع هم برای مردم و هم برای خدمتگزاران حوزه سلامت سخت و نیاز به کار بیشتر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش مهم بیمه‌ها در کاهش هزینه‌های بیماری، بیان کرد: در هنگام گرفتاری و مواجهه با بیماری، داشتن دغدغه مالی و تامین هزینه‌ها برای شخص بیمار بسیار سخت و عذاب‌آور بوده و نیاز است تا با تلاش مضاعف در این زمینه، نگرانی تامین هزینه‌های مالی رفع شده و بیمار فقط دغدغه‌ بیماری‌اش را داشته باشد.

وی رفع گرفتاری و شاد کردن دل انسان‌ها بویژه در شرایطی که افراد بیمار و دل‌شکسته باشند را یک وظیفه مهم و دارای ارزشی مضاعف‌ دانست و افزود: تامین هزینه‌های درمانی و بیمه مردم وظیفه دستگاه‌های نظام و از جمله حقوق عمومی شهروندان است و مسؤولان نباید ارقام هزینه شده در نظام سلامت را بزرگ بشمارند.

محامی اظهار کرد: مهمترین اولویت، سلامت مردم بوده و نیاز است تا در ارائه گزارش‌ها در حوزه سلامت معیار حفظ صحت و سلامت شهروندان قرار گیرد و نه تنها اعداد و ارقامی که هزینه شده است.

رضا عباسی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد بیمه سلامت در این استان گفت: بیش ‌از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. همچنین سالانه ۶۵۰ میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام
captcha