بسیج در همه عرصه‌ها ورودی راهگشا و امیدآفرین داشته است
کد خبر: 3936641
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

بسیج در همه عرصه‌ها ورودی راهگشا و امیدآفرین داشته است

نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان‌وبلوچستان در پیامی مشترک با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اعلام کردند: ورود تفکر و روحیه بسیجی به عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و سایر عرصه‌های علمی و سازندگی همواره راهگشا و قدرت‌آفرین بوده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با صدور پیامی مشترک، فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفتند. در این پیام آمده است:

«هفته بسیج یادآور شجره طیبه‌ای است که به دست امام خمینی(ره) در بوستان انقلاب ‌کاشته شد و امروز به درختی تنومند مبدل شده که ریشه در دل‌های مردم، به‌ویژه نسل جوان دارد و در سرتاسر جهان اسلام ثمرات و برکات خود را نشان می‌دهد.

بسیج مصداق بارز آیات شریفه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» (محمد/7) و «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا» (عنکبوت/69) است که در مسیر یاری دین خدا و در عرصه‌های مختلف جهاد وارد شده و با توکل بر خداوند متعال بن‌بست‌ها را از پیش روی برداشته و با جلوه‌گر ساختن اقتدار نظام اسلامی، مایه امیدواری دوستان و پیروان راه حق و عامل خشم و یاس شیاطین جن و انس گشته است.

مرور خاطرات دور و نزدیک این سرزمین مؤید این نکته است که ورود تفکر و روحیه بسیجی به عرصه‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و سایر عرصه‌های علمی، سازندگی همواره راهگشا و قدرت‌آفرین بوده و بدون شک گسترش این روحیه و منش در جامعه، نسخه شفابخش گذر از تنگناها و مشکلات است.

امروز به لطف خداوند و با مجاهدت‌های مثال‌زدنی فرزندان شیعه و اهل سنت خطه پهناور و غیورپرور سیستان‌وبلوچستان، نام زیبای بسیج با رایحه خوش رفع محرومیت، حفظ وحدت و ایجاد امنیت، عجین شده و این ثمرات جز با ولایت‌مداری بسیجی‌های با اخلاص، مدیریت هوشمندانه فرمانده‌هان و برکت خون شهدای بسیج قابل تحقق نبود.

اینجانبان ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای بسیج، هفته بسیج را به همه بسیجیان عالم به‌ویژه نیروهای مخلص و بااراده فعال در استان سیستان‌وبلوچستان تبریک عرض کرده و رشد و تعالی این شجره طیبه را در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای گام دوم انقلاب اسلامی از محضر خداوند متعال خواستاریم.»

یادآور می‌شود، بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی(ره)، پنجم آذرماه ۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی‌ماه ۱۳۵۹ به‌صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha