بی‌انگیزگی برخی مدیران از عوامل عقب‌ماندگی سیستان‌وبلوچستان است
کد خبر: 3936803
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

بی‌انگیزگی برخی مدیران از عوامل عقب‌ماندگی سیستان‌وبلوچستان است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: عدم ماندگاری نخبگان، بی‌انگیزگی برخی مدیران، نگاه قومی و قبیله‌ای از جمله چالش‌های مهم و عوامل عقب‌ماندگی این استان است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، شامگاه یکشنبه، دوم آذرماه در دیدار معاون امور عمرانی استاندار، گفت: عدم ماندگاری نخبگان، بی‌انگیزگی مدیران، نگاه قومی و قبیله‌ای از جمله چالش‌های مهم و عوامل عقب‌ماندگی در این استان هستند و باید با توجه به حساسیت کار و نیاز مبرم منطقه به عمران و آبادی کار خود را با جدیت بیشتری دنبال و خداوند متعال را برای توفیق خدمت به مردم شکرگزار باشید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری یکی از معاونت‌های مهم، حساس و گسترده است، بیان کرد: باید در چنین جایگاهی مسائل استان را به خوبی مدیریت کرده و تلاش خود را برای تسریع و تسهیل امور به‌کار گیرید. هر چقدر در این استان محروم تلاش شود، هنوز جای کار باقی است و در حد شایستگی مردم نیست.

وی جلب توجه مسئولان کشوری را به سیستان‌و‌بلوچستان لازم دانست و افزود: راه‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست در مرکز کشور و ارائه گزارش از وضعیت استان و همچنین دعوت از مسئولان برای حضور و مشاهده میدانی وضعیت منطقه باید مدنظر قرار گیرد.

محامی گام بعدی را تلاش برای جذب افراد پای کار عنوان کرد و گفت: اولویت با نیروهای بومی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و همچنین استفاده از مدیرانی توانمند است. همچنین با وجود طرح‌های عمرانی بی‌شمار و تزریق بودجه‌های مختلف، زمینه لغزش در این استان زیاد است. لذا، باید مدیریت و نظارت قوی با هدف سالم‌سازی کار دستگاه‌ها صورت پذیرد.

وی ضمن ضروری دانستن تدوین برنامه جامع توسعه سیستان‌وبلوچستان برای رشد متوازن در ابعاد مختلف و همه عرصه‌ها، اظهار کرد: گاهی با وجود همه اقدامات و خدمات خوب صورت گرفته در استان باز هم نگاه منفی و نارضایتی در بین مردم وجود دارد که باید به‌دنبال ریشه‌یابی این موضوع و تبیین مسائل برای مردم باشیم و همچنین باید در پروژه‌های عمرانی که انجام می‌شود مردم منطقه احساس رضایت داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی دیگر از نیازهای سیستان‌وبلوچستان حرکت جهادی توسط مدیران است و باید مدیران با برخورداری از احساس اختیار، جرئت و جسارت داشته باشند، در غیر این صورت ریسک‌پذیر نخواهند بود و البته باید توجه کرد تا این عاملی برای ایجاد فساد نباشد، لذا نیاز است تا در برابر قانون یک راه میانه در نظر گرفته و بین خطا و فساد تفکیک انجام شود.

منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین طرح‌های عمرانی در این استان، از رشد اعتبارات ملی و متفرقه خبر داد و اظهار کرد: در تمام زمینه‌های عمرانی فعال هستیم و پروژه‌های عمرانی مختلفی در این استان در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha