آغاز طرح «شهید سلیمانی» در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3938508
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
با تمرکز بر پیشگیری از کرونا؛

آغاز طرح «شهید سلیمانی» در سیستان‌وبلوچستان

جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان‌وبلوچستان گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و بسیج همه ظرفیت‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا، طرح «شهید قاسم سلیمانی» با تمرکز بر پیشگیری از ابتلا به این ویروس، از امروز در سطح استان آغاز شد.

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و بسیج همه ظرفیت‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا، طرح «شهید قاسم سلیمانی» با تمرکز بر پیشگیری از ابتلا به این ویروس، از امروز در سطح استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح شامل سه فاز اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است، افزود: تأکید ما در این طرح بر قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال و همچنین استفاده از ظرفیت بسیج و داوطلبان مردمی است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی 109 مرکز منتخب مجهز به تیم مراقبت در منزل، 12 مرکز تست غربالگری و همچنین 23 مرکز جامع جداسازی بیماران در استان سازماندهی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح 62 نفر پزشک، 97 پرستار، 38 نفر از کادر فوریت‌های پزشکی، 61 نفر بهیار، یک‌هزار و 150 نفر بسیجی، 886 بصیر سلامت، 96 نفر از جمعیت هلال احمر، 70 نفر از اداره صمت، 70 نفر از سازمان اصناف، 70 نفر از سازمان تعزیرات و 70 نفر نیز نیروی مردمی مشارکت دارند.

کمیلی بیان کرد: در فاز مراقبت، افراد به منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوارها ارائه می‌‌کنند؛ چنانچه در خانواده‌‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت، اسامی را یادداشت می‌‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌‌شود.

وی گفت: در فاز حمایت، به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، بسته‌‌های حمایتی و پکیج‌‌های بهداشتی به افراد ارسال می‌شود. در مرحله نظارت نیز تیم‌‌های بسیجی مناطق مختلف را رصد می‌‌کنند تا از اجرای اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام گیرد، اطمینان حاصل شود.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان افزود: سامانه تلفنی 4030 نیز وظیفه راهنمایی و آموزش مردم را بر عهده داشته و در زمینه پیشگیری و مراقبت فردی، مراقبت‌های لازم برای مادران باردار، سلامت روان و تغذیه سالم در دوران ابتلا به کرونا آگاهی‌بخشی می‌کند.

انتهای پیام
captcha