کنترل معابر و محورها با فعالیت 11 هزار نیروی پلیس در هر شیفت
کد خبر: 3938918
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
در سطح کشور در حال انجام است؛

کنترل معابر و محورها با فعالیت 11 هزار نیروی پلیس در هر شیفت

جانشین فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر، پلیس در 1900 نقطه کشور مستقر بوده و محدودیت‌های کرونایی را اجرا می‌کنند؛ همچنین به‌منظور کنترل معابر و محورها، در هر شیفت خدمتی بیش از 11 هزار نفر نیروی پلیس به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا، امروز پنجشنبه 13 آذرماه در جمع اصحاب رسانه استان گفت: پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، نیروی انتظامی در سه حوزه وارد عمل شد تا در این شرایط حساس، مانند همیشه به مردم ایران خدمت کند.

وی ادامه داد: اولین وظیفه، کنترل ورودی‌ها به شهرهای قرمز و نارنجی است که در این رابطه، همه دوربین‌های ما فعال بوده و کنترل دقیق صورت می‌گیرد؛ البته تا جای ممکن، سعی می‌کنیم با تذکر و راهنمایی، مانع ترددها شویم، اما چنانچه تخلفی صورت گیرد، قطعا متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: در حال حاضر، پلیس در 1900 نقطه کشور مستقر بوده و محدودیت‌های کرونایی را اجرا می‌کنند؛ همچنین به‌منظور کنترل معابر و محورها، در هر شیفت خدمتی بیش از 11 هزار نفر نیروی پلیس به‌کارگیری می‌شوند.

وی افزود: دومین وظیفه‌ای که بر عهده ماست، ممانعت از تردد خودروها از ساعت 9 شب تا 4 بامداد است، به‌جز کسانی که مجوز گرفته و بنا به ضرورت، اجازه تردد دارند؛ سومین وظیفه ما نیز نظارت بر فعالیت اماکنی است که به‌منظور کنترل کرونا و قطع زنجیره انتقال، باید بسته باشند.

رضایی ضمن قدردانی از مردم ایران که در این طرح‌ها همکاری کرده و به کنترل شیوع کرونا کمک کرده‌اند، اظهار کرد: بعضی مناطق برف و بوران و برخی مناطق نیز آفتاب سوزانی دارد، با این‌حال نیروهای ما همواره خدمت‌رسانی کرده‌اند؛ همکاری و تعامل مردم، خستگی را از تن نیروهای خدوم ما رفع می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر که اعلام شده کارمندان باید به‌صورت یک‌سوم یا دو سوم سر کار حاضر شوند، نیروهای ما برعکس، فعالیتشان بیشتر شده و این‌گونه شیفت‌بندی‌ها برای ناجا معنا ندارد، زیرا کار ما تعطیل‌بردار نیست، بنابراین امیدواریم دولت محترم، جبران این خدمات را مدنظر داشته باشد. البته نیروهای ما مجاهد فی سبیل‌الله بوده و با خدا معامله می‌کنند، اما ما هم باید قدردان باشیم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به وضعیت امنیتی استان، بیان کرد: در حال حاضر بحمدالله امنیت و آرامش بر استان حاکم است و خوشبختانه انسجام و وفاق بین نیروهای مرزبانی و امنیتی بالاست؛ همچنین آن طرف مرز هم پاکستان در مراقبت از مرز خوب عمل می‌کند و همکاری آنان قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: دولت نیز در زمینه ایجاد اشتغال در سیستان‌وبلوچستان اقدامات بسیارخوبی انجام داده که این امر در ایجاد اشتغال جوانان و برقراری نظم و امنیت تاثیر بسیار زیادی دارد؛ همچنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در زمینه مدرسه سازی، کارهای عمرانی و خدماتی اقدامات بسیار خوبی در سیستان‌وبلوچستان انجام داده است.

رضایی بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که نیاز است این ظرفیت‌ها شکوفا شود، زیرا اشتغالزایی نقش بسیار مهمی در برقراری نظم و امنیت در این استان پهناور دارد.

انتهای پیام
captcha