غربالگری بیش از ۳۹ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4003992
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

غربالگری بیش از ۳۹ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح مراقبت‌های بهداشتی مبادی ورودی مرزی، غربالگری مسافران در پایانه‌های مرزی استان به بیش از ۳۹ هزار نفر رسیده است.

غربالگری بیش از ۳۹ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان،‌ میربهاالدین، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، گفت: تب‌سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضدعفونی از اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح، ۱۹۱۸ نفر روز نجاتگر جمعیت هلال‌احمر در پایانه‌های مرزی استان مستقر بوده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مسافران ورودی را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در ادامه گفت: از ۳۹۲۳۴ مسافر ورودی به کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان ۳۷۸۵۲ تست فوری تشخیص کرونا و ۵۴۹۹ تست pcr جهت شناسایی افراد مشکوک و بیمار گرفته شده است و از میان افرادی که مشکوک به کرونا بوده ۱۶۴ مورد تست مثبت در پایانه‌های مرزی ثبت و قرنطینه گردیدند.

همچنین به منظور پیشگیری از بیماری کرونا و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص تعداد ۱۸۴۰۴ برگ بروشور در بین مراجعین توزیع و توسط ۱۳۹ نفر نیروی آموزش دیده ۳۴۳۳۳ نکته آموزشی جهت مسافرین بیان گردیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha