جامعه ایمانی باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشد
کد خبر: 4005153
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
امام جمعه زاهدان:

جامعه ایمانی باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمن شیطانی همواره به دنبال تفرقه و اختلاف در جبهه ایمانی است و جامعه ایمانی باید در برابر توطئه‌های دشمن همواره هوشیار باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) و با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت و گرامیداشت این ایام افزود: مبلغان و روحانیون از نظر دینی و مذهبی باید همه جامعه بشری اعم از شیعه، اهل سنت، اهل کتاب و ... را مخاطب خود بدانند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) همه جامعه بشری را مخاطب خود می دانست.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دشمنان همیشه برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کرده اند و اگر این توطئه آنها محقق شود دودش به چشم سنی و شیعه می رود و همه جوامع اسلامی ضرر خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت وجود وحدت در میان جوامع اسلامی گفت: نامگذاری هفته وحدت توسط امام راحل(ره) به درستی خط بطلانی بر ادعای تفرقه افکنانه دشمنان بود و این حرکت از مهمترین مباحث جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه وحدت امت اسلامی مهمترین نیاز در جهت احیا تمدن اسلامی است گفت: باید همواره بر وحدت جامعه اسلامی تکیه کنیم و اگر جمعی را می بینیم که به دنبال انتشار بذر تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی است باید با آن مقابله کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: وحدت را مهمترین سلاح امت اسلامی در مقابل دشمنان دانست و بر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اشتراک‌های مذهبی بسیاری همچون خدای واحد، قرآن، پیغمبر و مناسک مشترک در بین مذاهب تشییع و تسنن وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در ادامه به جایگاه مهم نیروی انتظامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نامگذاری این هفته با نام نیروی انتظامی بیانگر این است که همه باید قدردان زحمات شبانه روزی کارکنان زحمتکش این سازمان باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha