سیستان و بلوچستان هر سال به ساخت ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد
کد خبر: 4005160
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان:

سیستان و بلوچستان هر سال به ساخت ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: رشد فزاینده آمار دانش آموزان سیستان و بلوچستان تاثیر مستقیمی بر شاخص‌های گوناگون به‌ویژه نیروی انسانی و فضاها دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در دیدار سه جانبه با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش فزاینده آمار دانش آموزان در هر سال، مؤلفه‌های مختلفی را در نظام آموزشی تحت تاثیر قرار می دهد.

رخشانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان رتبه اول رشد جمعیت دانش آموزی در کشور را دارد و این موضوع همه مولفه‌ها اعم از نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و مواردی از این قبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر سال ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود، ادامه داد: هر سال هزار وصد کلاس درس در استان ساخته می‌شود که تقریباً ۳۰ هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و بنابراین ۳۰ هزار نفر دیگر بدون فضای آموزشی می‌مانند و علاوه بر این، کمبود تاریخی در زمینه فضای آموزشی نیز از گذشته وجود دارد.

رخشانی ادامه داد: با این رشد جمعیت دانش آموزی، هر سال به ساخت ۲ هزار کلاس درس نیاز داریم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: افزایش سهمیه امسال این دانشگاه اقدامی بی‌نظیر و مثال زدنی در تامین نیروی انسانی استان است و می‌طلبد موضوع افزایش حق انتخاب چندین کد رشته محل برای متقاضیان آزمون استخدامی ماده ۲۸ نیز با هدف برقراری عدالت بین داوطلبان محقق شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha