علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند
کد خبر: 4005535
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
آیت الله جعفر سبحانی:

علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) گفت: علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر بوده‌اند.

به گزارش ایکنا، آیت الله جعفرسبحانی از مراجع معظم تقلید، امشب در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: موضوع فقه با پزشکی همراه بوده و این همراهی ادامه دار است و علم پزشکی و علم فقه همواره در کنار یکدیگر هستند.

 ایشان افزود: بعد از آمدن دولت جدید اقدامات بسیار عظیمی را شاهد هستیم، که خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای مردم در این مدت کوتاه انجام شده؛ که از شما قدردانی کرده و برای مجموعه دولت دعا می‌کنم.

در ابتدای این دیدار بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی اظهار کرد: گروه‌های ضدواکسن که البته تعداد آن‌ها در ایران زیاد نیست، در واکسیناسیون مردم علیه کرونا، تردید ایجاد می‌کنند که کار جایزی نیست. 

وی ادامه داد: با حمایت هایی که از سوی علما و مراجع معظم داشته‌ایم و همکاری  مردمی خوشبختانه تا کنون ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا تا کنون در کشور تزریق شده و امیدواریم که به سرعت، پوشش واکسیناسیون در ایران افزایش یابد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم تاکید کرد: از نظر پزشکی و علمی، واکسیناسیون یک حقیقت است که به طور قطع می‌تواند در کاهش مرگ و میر بیماران کووید۱۹، تاثیرات به‌سزایی داشته باشد و مستندات علمی آن هم در ایران و هم در سایر کشورها، وجود دارد.

در ادامه این دیدار، بهرام سرمست، استاندار قم خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور کمک به راه‌اندازی بیمارستان الهادی قم شد که بیش از دو دهه از ادامه فعالیت باز ایستاده است.

وی گفت: مشکلات حقوقی و اداری این بیمارستان با سازمان اوقاف و امور خیریه برطرف شده و هم‌اکنون نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت برای از سرگیری فعالیت‌های این بیمارستان هستیم.

انتهای پیام
captcha