انصاف، بی‌طرفی و تقوا ایسپا را مورد اعتماد کرده است/ سیاست‌زده نیستیم
کد خبر: 4005672
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
رئیس جهاددانشگاهی:

انصاف، بی‌طرفی و تقوا ایسپا را مورد اعتماد کرده است/ سیاست‌زده نیستیم

رئیس جهاددانشگاهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تحقیقات برتر شعب ایسپا با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی سیاست‌زده نیست، گفت: پژوهشگران ایسپا انصاف، رعایت بی‌طرفی و تقوا را در اقداماتشان به خوبی دنبال می‌کنند و همین امر موجب شده نظرسنجی‌هایشان مورد توجه قرار گیرد.

انصاف، بی‌طرفی و تقوا ایسپا را مورد اعتماد کرده است/ توقع‌ بیشتر است

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تحقیقات برتر شعب ایسپا، امروز یکشنبه 25 مهرماه با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ مرتضی میرباقری، عضو هیئت علمی دانشگاه و رؤسا و معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم اختتامیه طی سخنانی به بیان اهمیت نظرسنجی پرداخت و گفت: پیشرفت، حاصل برنامه‌ریزی جامع درازمدت و هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتبط است. جامع بودن به این معناست که در برنامه‌ریزی هم توسعه فرهنگی دیده شود، هم توسعه اجتماعی، سیاسی و ... .  که برآیند آنها منجر به یک اقتصاد دانش بنیان، مولد و تولید محور باشد که علاوه بر اینکه منجر به رفاه می‌شود، همراه با عدالت و اخلاق نیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت قطعاً در بلندمدت رخ می‌دهد، گفت: برای همین چشم‌انداز طراحی و مشخص می‌کنیم که آینده مطلوب چیست و طی چند برنامه توسعه باید به اهداف رسید. هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتبط نیز به این معناست که در گردش‌های دولت‌ها و مجلس‌ها نباید برنامه‌ها تغییر کند. وقتی برنامه‌ریزی درازمدت صورت می‌گیرد طبیعتاً نظرسنجی و اطلاع از نتایج برنامه‌ها موضوع جدانشدنی از برنامه‌ریزی‌هاست.

طیبی ضمن اشاره به اینکه قرار است همه برنامه‌ها در خدمت سعادت دنیوی و اخروی مردم باشد، گفت: نظرسنجی‌ها براساس شاخص‌های این سعادت تبیین می‌شود و صورت می‌گیرد. هدف جهاددانشگاهی نیز از ابتدا توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی به صورت فناورانه بوده و طبیعی است که هم در حوزه علم و فناوری به ویژه در تبدیل علم به فناوری و کاربردی کردن آن به دنبال الگوسازی است و هم ساختارسازی‌های لازم در حوزه فرهنگی را با تأسیس خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و سینا و جدیداً شبکه اجتماعی «بوم» و سایر مراکز جهاد در دستور کار دارد.

وی ساختارهای ایجاد شده از سوی جهاددانشگاهی را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و گفت: اگر از این ساختارها درست استفاده نمی‌کنیم امر دیگری است. اگر با هر تغییر دولت همه چیز را از صفر شروع می‌کنیم مشکل ماست. این بسیار بد است که گروه جدید همیشه تمام اقدامات گروه‌های قبلی را نفی و طرح‌ها را از صفر شروع می‌کند. ولی جهاد این تشخیص را داده و این سازمان‌ها را ایجاد کرده است تا بدون سیاست‌زدگی اقدامات را پیگیری کند.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی و حمایت‌های ایشان از جهاد، گفت: سعی کردیم درگیر جریانات سیاسی کشور نباشیم؛ سیاسی باشیم اما سیاست‌زده نباشیم و سیاست‌زدگی را به کارمان نیاوریم. خودمان را پیرو ولایت فقیه و حامی دولت‌ها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: شهادت می‌دهم که همکاران ما در ایسپا طی دوران فعالیت در جهاددانشگاهی انصاف، رعایت بی‌طرفی و تقوا را در کارهایشان به خوبی دنبال کرده‌اند و همین موجب شده نظرسنجی‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ البته توقع ما بیشتر است. برای گسترش فعالیت‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم علاوه بر نظرسنجی، تحلیل و ارائه راهکار را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha