آثار فرهنگی در شهرستان دشتی ۱۵۰ سال قدمت دارد
کد خبر: 4005755
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
فرماندار دشتی:

آثار فرهنگی در شهرستان دشتی ۱۵۰ سال قدمت دارد

فرماندار دشتی در دیدار با مسئولان انجمن کتابخانه‌های عمومی دشتی گفت: شهرستان دشتی دارای فرهنگ و تاریخ بسیار کهن و ارزشمندی است که از این میان می‌توان به آثار محمدخان دشتی با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالله نادری، فرماندار دشتی امروز 25 مهرماه در نشست با مسئولان انجمن کتابخانه‌های عمومی دشتی به اهمیت کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های کتاب و کتاب‌خوانی باید در راستای آگاهی، بینش، تفکر و دانش باشد تا مسائل و مشکلات مختلف را از این طریق حل کند. در این راستا ضرورت دارد که جامعه‌ای پویا تشکیل شود. در این میان انجمن کتاب و کتابخانه‌ها باید با معرفی بزرگانی همچون سیدکوچک هاشمی‌زاده که شبانه‌روز در کتاب‌خانه شخصی به مطالعه مشغول است زمینه‌ افزایش سرانه کتاب‌خوانی را ایجاد کرد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه شهرستان دشتی دارای فرهنگ و تاریخ بسیار کهن و ارزشمندی است اظهار کرد: بیش از 150 سال پیش محمدخان دشتی شعرها و مطالبی را به رشته‌ تحریر درآورده که می‌توان آن آثار را با اطلاع‌رسانی به‌عنوان الگو و مرجع معرفی کرد و کتاب‌های انتشار شده در این ارتباط را نیز باید به مناطق دیگر استان و حتی کشور ارسال کرد تا علاوه بر معرفی آثار نویسندگان و فرهنگ شهرستان، انس با کتاب ترویج بیشتری پیدا شود.

نادری بیان کرد: معرفی داشته‌های شهرستان در قالب کتاب بسیار مهم و حیاتی است و باعث انتقال فرهنگ و تاریخ می‌شود و مصوبات فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز هم‌ردیف با اقدامات عمرانی است و این نشان از نگاه کارشناسانه مسئولان در توسعه شهرستان به وسیله حوزه فرهنگی دارد.

نادری با اشاره به اینکه هدف اصلی در ترویج فرهنگ مطالعه جوانان و نوجوانان باشد، افزود: این مهم در کنار خواندن کتاب‌های درسی می‌تواند باعث ایجاد جامعه‌ای کتابخوان در راستای رشد و توسعه شود و ارزیابی و تشویق افراد کتابخوان یکی از راه‌های تاثیرگذار در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که انجمن باید نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشد.

فرماندار دشتی در پایان گفت: تلاش‌های اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب بین عموم جامعه ارزنده و ستودنی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha