دشمن به دنبال مقابله با وحدت و بیداری اسلامی است
کد خبر: 4005848
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

دشمن به دنبال مقابله با وحدت و بیداری اسلامی است

امام جمعه رودان گفت: دشمن به دنبال مقابله با وحدت مسلمانان و بیداری اسلامی است تا در جوامع اسلامی اختلاف وجود داشته باشد در حالی که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دری، امام جمعه شهرستان رودان، امروز، 25 مهرماه، در تجمع طلاب و روحانیون این شهرستان در حوزه علمیه ولی عصر(عج)، ضمن محکومیت حمله تروریستی به مسجد قندهار و قندوز افغانستان، اظهار کرد: دنیا و مسئولان افغانستان به سادگی از کنار این حادثه گذشتند اما مسلمانان از آن به سادگی عبور نخواهند کرد.

وی افزود: آمریکای جنایتکار پس از ۲۰ سال با ذلت از افغانستان خارج شد و کارنامه آن در این ۲۰ سال ضعیف‌کشی و مظلوم‌کشی بود اما در عین حال برای اینکه جنایت‌های خود در افغانستان را ادامه دهد، داعش را به جا گذاشت.

امام جمعه رودان تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد از طرفی با حادثه قندوز و قندهار افغانستان را ناامن و از طرف دیگر این کشور را درگیر جنگ داخلی و مذهبی بین شیعه و سنی کند و این آمریکاست که به وسیله داعش این جنایت را در افغانستان انجام می‌دهد.

دری عنوان کرد: دشمن به دنبال مقابله با وحدت مسلمانان و بیداری اسلامی است تا در جوامع اسلامی اختلاف وجود داشته باشد در حالی که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان می‌تواند دنیا را متحول کند. این‌گونه جنایت‌ها خلاف دیدگاه اسلام، جامعه بشریت و انسانیت است.

وی ادامه داد: توطئه دشمنان برای تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و قتل‌عام آن‌ها صورت گرفته و سال‌هاست مسلمانان در کشورهای عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و فلسطین کشته می‌شوند در حالی که این اقدام ناشایست موردقبول هیچ دیدگاه بشری، اسلامی و فرقه‌ای نیست.

امام جمعه رودان در پایان یادآور شد: در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی کشتار هر انسانی چه مسلمان و چه غیرمسلمانان محکوم است؛ اما مزدوران و دشمنان اسلام و مسلمانان باید بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند خدشه‌ای در اتحاد مسلمانان ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha