صدور پیام استاندار و نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان به مناسبت هفته وحدت
کد خبر: 4006549
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

صدور پیام استاندار و نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان به مناسبت هفته وحدت

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان و حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌ وبلوچستان با صدور پیامی مشترک، فرارسیدن هفته وحدت را تبریک گفتند.

صدور پیام استاندار و نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان به مناسبت هفته وحدتبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، در متن  پیام مشترک آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان و حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌ و بلوچستان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ

و همگی به ریسمان خدا «قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌» چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! و شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.

سوره آل عمران/ آیه ۱۰۳

هفته وحدت و ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت سیدالأنبیاء و المرسلین محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)، یادآور ابتکار ارزشمند امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) و بینش قوی ایشان است که ضروری‌ترین نیاز جامعه اسلامی را مورد نظر قرار داده و توجه همه مسلمانان را به این امر مهم جلب کردند.

وحدت جامعه اسلامی اولویت اصلی جهان اسلام و لازمه حفظ عزت، اقتدار، استقلال و بازیابی مجد و شوکت و احیاء مجدد تمدن اسلامی است.

وحدت، تعامل و همکاری مسلمانان با یکدیگر و تلاش مشترک برای رشد جامعه اسلامی و شکوفایی امت مسلمان و دستیابی به قله‌های کمال، علم و فرهنگ است که آیات قرآن کریم و روایات و سیره مستمره انبیاء و ائمه هدی(علیهم السلام) مؤید و تاکیدکننده این امر می‌باشد.

مایه افتخار است که مردم فهیم و نجیب استان سیستان‌وبلوچستان همواره با هوشیاری و حفظ وحدت، توطئه‌های دشمنان را خنثی و با تأسی به سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و با حفظ انسجام و همدلی، در برابر دشمنان به مثابه ید واحده عمل نموده و بدخواهان اسلام و نظام اسلامی را مأیوس می‌نمایند فلذا زاهدان به عنوان پایتخت وحدت کشور نام‌گذاری شده است.

اینجانبان ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و هفته وحدت، از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم که به حق این وجود مبارک با نگاه لطف به جامعه اسلامی نظر کند و به مردم ما بالاخص علما و نخبگان جامعه توفیق عطا کند که منادیان وحدت باشند و در برابر عوامل تفرقه ایستادگی نمایند.

مصطفی محامی

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان

و امام جمعه زاهدان

حسین مدرس خیابانی

استاندار سیستان‌وبلوچستان»

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha