هشدار نسبت به متهم‌شدن مسلمانان در حوادث تروریستی اوگاندا
کد خبر: 4015674
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

هشدار نسبت به متهم‌شدن مسلمانان در حوادث تروریستی اوگاندا

سخنگوی یکی از احزاب اوگاندا نسبت به تبعیض و برچسب‌زنی به مسلمانان در پی حوادث تروریستی اخیر در این کشور هشدار داد و گفت: جامعه مسلمانان اوگاندا، به دلیل ادعای دست داشتن در حملات تروریستی اخیر در وحشت به‌سر می‌برند.

به گزارش ایکنا به نقل از Monitor، ابراهیم سموجو نگاندا (Ibrahim Ssemujju Nganda)، سخنگوی حزب مجمع تغییر دموکراتیک(FDC) در نشست مطبوعاتی خود گفت که جامعه مسلمانان اوگاندا، به دلیل ادعای دست داشتن در حملات تروریستی اخیر در ترس و وحشت به‌سر می‌برند.

نگاندا گفت که مساجد به عنوان مراکز افراط‌گری اعلام می‌شوند و این نگرانی وجود دارد که پرسنل امنیتی شروع به حمله به این مکان‌های عبادی مسلمانان کنند.

وی با انتقاد از گفته‌های اخیر رئیس جمهور اوگاندا گفت: یووری موسونی اکنون خود را به مفسر دین اسلام تبدیل کرده است. او خود را متخصص مفاهیم دینی می‌داند و این گفتار باید متوقف شود.

موسوینی در سخنرانی آخر هفته خود اعلام کرده بود افراد دخیل در اقدامات تروریستی نام‌های اسلامی داشتند.

نگاندا گفت: یورش به مساجد، دستگیری افرادی که در مدارس دینی حضور می‌یابند، نوعی تبعیض است. سازمان‌های امنیتی باید در برخورد با این مشکل احتیاط زیادی به خرج دهند زیرا اینها اولین جنایتکارانی نیستند که از نام‌های اسلامی استفاده می‌کنند.

سه‌شنبه گذشته، وقوع سه انفجار در کامپالا، پایتخت اوگاندا دست‌کم سه کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. عاملان این سه انفجار هر سه انتحاری بودند. این انفجارها در نزدیکی ساختمان پارلمان اوگاندا و مقر مرکزی پلیس این کشور رخ داد.

پلیس اوگاندا کشته شدن هر سه عامل انفجار را تأیید کرده است.

انتهای پیام
captcha