برگزاری کارگاه آموزشی آیسسکو درباره صنعت حلال در تونس
کد خبر: 4015684
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

برگزاری کارگاه آموزشی آیسسکو درباره صنعت حلال در تونس

سازمان تربیت، علوم و فرهنگ جهان اسلام(آیسسکو) یک کارگاه آموزشی منطقه‌ای در زمینه ویژگی‌های صنعت حلال در تونس برگزار کرد.

کارگاه آموزشی آیسسکو درباره صنعت حلال در تونس

به گزارش ایکنا به نقل از una-oic، سازمان آیسسکو با مشارکت کمیته ملی تربیت، علوم و فرهنگ تونس و با همکاری مرکز آموزش ملی علوم کشاورزی این کشور، کارگاه آموزشی 2 روزه درباره ویژگی‌های صنعت حلال را برای استفاده جوانان، بانوان و کارآفرینان در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی و صنعت حلال برگزار کرد.
 
در مراسم افتتاحیه این کارگاه که دیروز دوشنبه، اول آذرماه برگزار شد، دکتر اسماعیلا دیالو، کارشناس بخش علوم و تکنولوژی آیسسکو در سخنانی به پتانسیل بالای اقتصادی صنعت حلال و توانایی آن بر پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان مسلمان و غیرمسلمان سراسر جهان پرداخت.
 
وی بر نقش این صنعت در ارتقای کار آفرینی زنان و جوانان در جهان اسلام تأکید کرد و به تلاش‌های سازمان آیسسکو در تقویت توانمندی جوانان و آماده‌سازی زنان در حوزه اقتصاد و تجارت در کشورهای عضو از طریق راه‌اندازی و اجرای فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.
 
در این کارگاه آموزشی، نمایندگانی از وزارت کشاورزی، منابع آبی و ماهیگیری کشور تونس، کارشناسان و متخصصان صنایع غذایی، کشاورزی و صنعت حلال و تعدادی از اساتید دانشگاه درباره برجسته‌ترین راهکارها و سازوکارهای توسعه صنعت حلال و اهمیت آن در دستیابی به توسعه پایدار در کشورهای جهان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام
captcha