آمادگی دانشگاه اسلامی اوگاندا برای تقویت همکاری با ایران
کد خبر: 4016462
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

آمادگی دانشگاه اسلامی اوگاندا برای تقویت همکاری با ایران

قائم‌مقام رئیس دانشگاه اسلامی اوگاندا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور گفت: برای تقویت و تحکیم روابط دو کشور به ویژه در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی تلاش خواهیم کرد.

آمادگی دانشگاه اسلامی اوگاندا برای تقویت همکاری با ایرانبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در کامپالا به منظور تحکیم و تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با کاسوزی اِدریسا سینانی، قائم مقام رئیس دانشگاه اسلامی اوگاندا و دانشکده‌های تحت پوشش آن دانشگاه دیدار کرد.

سینانی، قائم‌مقام رئیس دانشگاه اسلامی در اوگاندا (IUIU) در این دیدار، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سرزمین علما، دانشمندان و مشاهیر بوده و تجربه پیشرفت‌های علمی، پزشکی و مهندسی دارد، اظهار کرد: دانشگاه اسلامی اوگاندا آمادگی همکاری‌های دو جانبه با رایزنی فرهنگی و دانشگاه‌های ایران در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی دارد.

سینانی افزود: به توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی اوگاندا با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه‌مند هستیم و برای تقویت و تحکیم روابط دو کشور تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه اسلامی اوگاندا در مقاطع مختلف تحصیلی فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مطالعات اسلامی، زبان عربی، حقوق، علوم پزشکی، هنر و علوم اجتماعی و ... فعال است.

سینانی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه اسلامی اوگاندا بسیار علاقه‌مند هستند برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک دکترا در دانشگاه‌های ایران ادامه تحصیل دهند.

در ادامه قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با اشاره به روابط بسیار حسنه جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا گفت: رایزنی فرهنگی براساس مفاد قرارداد فرهنگی بین دو کشور آمادگی اجرای فعالیت‌های مشترک در خصوص تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورسیه تحصیلی، حمایت از پایان‌‌نامه‌های مرتبط با اسلام و ایران، فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، نمایشگاه آثار فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، راه‌اندازی کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و ... دارد.

در پایان این دیدار که در دفتر قائم مقام دانشگاه اسلامی اوگاندا انجام شد، طرفین آمادگی خود را در خصوص گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی و فعال سازی بندهای مندرج در قرارداد فرهنگی دو کشور اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha