نگرانی از میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4016754
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

نگرانی از میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان پایین است و تا زمانی‌که ایمنی گروهی اتفاق نیافتد، نمیتوان از موج های جدید ویروس جلوگیری کرد.

واکسیناسیون کرونا به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان،‌ سیدمهدی طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن ابراز نگرانی از سویه جدید ویروس کرونا گفت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون تجربه چهار جهش بزرگ ویروس کرونا را شاهد بودیم و در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت، سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان اومیکرون را شناسایی و نامگذاری کرده است.

طباطبایی مهمترین راهکار برای محافظت مردم در برابر ویروس کرونا را ارتقای پوشش واکسیناسیون کرونا عنوان کرد و افزود: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در استان سیستان و بلوچستان بسیار نگران کننده است و تا زمانی که بیش از 80 درصد مردم واکسن کامل دریافت نکنند، بشدت آسیب پذیر هستیم.

به گفته طباطبایی ورود سویه جدید ویروس کرونا می تواند موج بسیار شدید بیماری را ایجاد کند و مرگ و میر و بستری بسیار بالایی را همراه داشته باشد.

وی با درخواست از تمامی هم استانی ها افزود: افرادی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشدند حتما برای تلقیح واکسن اقدام نمایند، تا با مشارکت تمامی هم استانی های عزیز شاهد ارتقای پوشش واکسیناسیون کرونا در استان باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تاکنون بیش از 926 هزار دوز واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تلقیح شده و در حال حاضر پوشش واکسناسیون در جمعیت دانش آموزی حدود 87 درصد برای نوبت اول و 40 درصد نوبت دوم و حدود 70 درصد جمعیت بالای 18 سال نوبت اول و 46 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha