افتتاح ۲ مدرسه خیرساز در هیرمند
کد خبر: 4016815
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

افتتاح ۲ مدرسه خیرساز در هیرمند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۲ مدرسه سه و چهار کلاسه خیرساز در روستا‌های رحمان و ارگ میرجمال شهرستان هیرمند به بهره‌برداری رسید.

مدرسه خیرساز در هیرمندبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، رضا سرحدی‌نیا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه روستای رحمان هیرمند در گستره ۱۱۰ مترمربع و با اعتباربیش‌از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه روستای ارگ میرجمال هیرمند ۱۳۰ مترمربع زیربنا دارد و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۶ کلاس درس در ۶ ماهه نخست امسال توسط خیران در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه چالش‌های زیادی در زمینه کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی در استان مهمترین مساله در زمینه مدرسه‌سازی است.

سرحدی‌نیا خاطرنشان کرد: بالاترین نرخ رشد دانش آموزی در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که این امر مشارکت بیشتر خیران برای ساخت مدارس را می‌طلبد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha