انتشار مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی و 45 فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی
کد خبر: 4016928
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن انجام شد؛

انتشار مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی و 45 فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی

مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی و 45 فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی همچنین کتاب «طرح کلی مطالعات نظام‌سازی قرآن‌بنیان» از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

ارسال// انتشار مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی و 45 فرهنگنامه و دانشنامه قرآنیبه گزارش ایکنا، مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی و 45 فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی همچنین کتاب «طرح کلی مطالعات نظام‌سازی قرآن‌بنیان» از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن منتشر شد.

هدف اصلی طرح کلی مطالعات نظام‌سازی قرآن‌بنیان، توسعه مطالعات نظام‌سازی به آموزه‌ها و معارف قرآنی و احیای مرجعیت قرآن کریم با ابتنا بر نقشه راه و براساس طرح‌های از پیش طراحی شده است تا در کنار بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای مثبت نظام‌های بشری، از پیامدهای منفی و آثار زیانبار آن که موجب انحطاط، گمراهی، تبعیض‌های ناروا و بی‌عدالتی‌های فراوان شده است، جلوگیری کند.

این اثر با بهره‌گیری از کتاب‌های مربوط به مطالعات نظام‌سازی از مجموع مصاحبه‌ها و نشست‌های علمی و دیگر منابع به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های گسترده درباره مطالعات نظام‌سازی پرداخته است.

مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی قرآنی 

مجموعه چهار جلدی نظام‌سازی قرآنی تحقیقی از محمدصادق یوسفی‌مقدم و امیرحسن شیعی با عناوین نظام‌سازی قرآنی: کلیات، مبانی و مفاهیم؛ نظام اجتماعی و نظام اخلاقی؛ نظام اقتصادی و نظام سیاسی، توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازار نشر شد.

کتب پیش رو، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و نشست‌های علمی با صاحبنظران و دانشمندان است که پس از طراحی، تهیه پرسش‌ها و نیازهای مطالعاتی در عرصه نظام‌سازی، مصاحبه‌ها و نشست‌ها تبدیل به متن مکتوب شده و پس از تحقیق و ویرایش علمی و تحلیل متن و فراهم آوردن چکیده برای هر نشست و مصاحبه به صورت کنونی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی

گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری اداره فناوری و فراوری این پژوهشکده با حمایت میز قرآن قطب تعمیق ایمان دفتر تبلیغات اسلامی، با هدف فراهم کردن زمینه دسترسی سریع و آسان پژوهشگران در گرایش‌های مختلف علوم، توانسته است تاکنون بیش از 23 فرهنگنامه موضوعی و 22 دانشنامه قرآنی را به صورت نرم‌افزار موبایلی تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

تاکنون فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی «اخلاق، اقتصاد، الگوی پیشرفت، امنیت و اطلاعات، مبادی بیانیه گام دوم انقلاب، تاریخ و اعلام، جهاد و شهادت، حج، خانواده، رمضان، فقه و حقوق، سیاست، عفاف و حجاب، سلامت، کلام اسلامی، محیط زیست، مطالعات اجتماعی و تمدنی، مقاومت، مدیریت، معنویت، محمد(ص)، هنر» تولید شده است که شامل چندهزار مدخل و مقاله و ده‌ها هزار عنوان قرآنی است. 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت رایگان مجموعه اپلیکیشن‌های فرهنگنامه و دانشنامه تخصصی قرآن از طریق کافه بازار اقدام کنند.

لینک دسترسی به این آثار در کافه بازار از طریق نشانی https://cafebazaar.ir/developer/quran-isca امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha