قوانین بهداشتی ورود زائران به کشور عراق + فیلم
کد خبر: 4017009
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
سلامت در زیارت/ 1

قوانین بهداشتی ورود زائران به کشور عراق + فیلم

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه برای ورود به کشور عراق و بازگشت به ایران به انجام دو تست PCR نیاز داریم، گفت: زائران باید دو دز واکسن تزریق کرده و تست منفی PCR همراه داشته باشند.

قوانین بهداشتی ورود زائران به کشور عراق + فیلم

به گزارش ایکنا، با آغاز سفرهای کاروانی زائران ایرانی به اعتاب مقدس عراق و سوریه لزوم آموزش مسائل بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی به این زائران به شدت احساس می‌شود.

برهمین اساس خبرگزاری ایکنا مجموعه آموزشی «سلامت در زیارت» را با هدف ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای زیارتی تهیه کرده است.

در اولین جلسه این بسته آموزشی طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر «قوانین بهداشتی ورود زائران به کشورهای عراق» را تشریح کرد که در ادامه می‌خوانید و می‌بینید.

خبر خوب اینکه راه عتبات مجدداً در حال بازگشایی است و امکان زیارت برای مردم فراهم شده است. کشورهای مختلف برای اینکه اجازه ورود به افراد بدهند، قوانین متفاوتی دارند. برای ورود به برخی کشورها تزریق دو دز واکسن مورد نیاز است، برخی دیگر واکسیناسیون به همراه داشتن تست PCR منفی و برخی دیگر از کشورها حتی بر روی نوع واکسنی که تزریق شده است نیز حساسیت دارند و فقط با تزریق نوع خاصی از واکسن اجازه ورود به آن کشور داده می‌شود.

برای ورود به کشور عراق خوشبختانه نوع واکسن تزریق شده اهمیت ندارد و پس از گذشت دو هفته از تزریق دز دوم هر کدام از واکسن‌های موجود در کشور، می‌توانید به کشور عراق مسافرت کنید.

البته همه ما می‌‌دانیم که با تزریق واکسن احتمال ابتلا به بیماری کرونا به صفر نمی‌رسد پس لازم است در عین حال که خیال ما از تزریق واکسن راحت است، مسائل ایمنی و بهداشتی را رعایت کنیم. عدم رعایت مسائل بهداشتی پس از تزریق واکسن ممکن است باعث ابتلای ما به کرونا شود؛ پس در این مورد حتماً دقت کنید.

علاوه بر تزریق واکسن برای ورود به کشور عراق نیاز به همراه داشتن نتیجه تست منفی PCR داریم. این تست باید حداقل 72 ساعت قبل از ورود به کشور عراق گرفته شده باشد و اعتبار آن 72 ساعت است.

برای بازگشت به ایران نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نیاز به همراه داشتن PCR منفی داریم پس باید در کشور عراق یک تست دیگر PCR بدهیم تا با آن جواب منفی به کشور بازگردیم.

یکی از اشتباهاتی که زائران دارند این است که فکر می‌کنند با همان نتیجه آزمایشی که به کشور عراق رفته‌اند، می‌توانند به کشور خودمان بازگردند اما باید یادمان باشد ارزش هر PCR فقط 72 ساعت است و اگر زمان رفت و بازگشت ما کمتر از 72 ساعت بود، می‌توانیم از همان تست استفاده کنیم، در غیر این صورت باید برای بازگشت یک آزمایش PCR دیگر در عراق بدهیم.  

انتهای پیام
captcha