راه‌اندازی سایت تجلیل از فعالیت‌های اسلام‌شناس فرانسوی
کد خبر: 4017090
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

راه‌اندازی سایت تجلیل از فعالیت‌های اسلام‌شناس فرانسوی

پژوهشگران فرانسوی سایتی با نام «لویی ماسینیون»، خاورشناس و اسلام‌شناس فرانسوی به منظور معرفی هر چه بیشتر وی به جامعه جهانی راه‌اندازی کردند.

راه‌اندازی سایت تجلیل از فعالیت‌های اسلام‌شناس فرانسویبه گزارش ایکنا، پژوهشگران فرانسوی سایتی با نام لویی ماسینیون، خاورشناس و اسلام‌شناس فرانسوی که سال‌ها در کالج «دو فرانس» مرتبه استادی داشته و در موضوعات مختلف اسلامی از جمله صوفیسم تخصص داشته است، راه‌اندازی کردند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، آن‌ها با جمع‌‌آوری آثار، سخنرانی‌ها و منابع موجود می‌خواهند که ماسینیون به عنوان یکی از پیش‌قراولان گفت‌وگوی بین ادیان بهتر شناخته شود.

لویی ماسینیون، خاور‌شناس و اسلام‌‌شناس فرانسوی و محقق تاریخ اسلام بوده است. با وجود این ‌که از نظر اعتقادی مسیحی و کاتولیک ‌بود، اما همواره سعی داشت اسلام را به ‌خوبی شناخته و معرفی کند. بر این اساس توانست تأثیر عمیقی بر نگاه غرب بر اسلام بگذارد.

ماسینیون در صدد بود با فراهم‌آوردن میلیون‌ها یادداشت از زبان‌های مختلف درباره حضرت فاطمه(س)، دخت پیامبر اسلام(ص) بزرگ‌ترین اثر را تألیف کند. پس از مرگ وی لوئی گارده و چند تن دیگر از کارشناسان اسلامی فرانسه این کار را به سرانجام رساندند.

همچنین وی از جمله استادان علی شریعتی در دانشگاه بوده که بر شریعتی تأثیری عمیق گذاشت. در سابقه ماسینیون (1962 – 1883) فعالیت‌های بسیار متفاوت و حتی پر از تناقضی مانند پیشینه نظامی، دیپلماتیک، تدریس و اسلام‌شناسی و کشیش (آئین کلیسای شرق) دیده می‌شود.

وی در حالی که یک کاتولیک سرسخت بوده، اما برای درک و شناخت جهان عرب و اسلام تلاش زیادی انجام داد. سایت «لویی ماسینیون» به نشانی « https://louismassignon.fr» فعالیت دارد.

راه‌اندازی سایت تجلیل از فعالیت‌های اسلام‌شناس فرانسوی

انتهای پیام
captcha