البرز می‌تواند به قطب پوشاک کشور تبدیل شود
کد خبر: 4017292
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

البرز می‌تواند به قطب پوشاک کشور تبدیل شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از جغرافیای جمعیتی و سرزمینی استان البرز؛ می‌توان گفت این استان ظرفیت دارد که به قطب پوشاک تبدیل شود.

طیران بسیج سازندگی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سرهنگ مهران طیران، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، بعدظهر یکشنبه، هفتم آذرماه در مراسم افتتاح نمایشگاه تولیدات پوشاک واحدهای خرد خانگی استان البرز اظهار کرد: در این نمایشگاه 23 واحد تولیدی محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از جغرافیای جمعیتی و سرزمینی استان البرز؛ می‌توان گفت این استان ظرفیت دارد که به قطب پوشاک تبدیل شود.

این مسئول بیان کرد: البرز استانی است که بخش عمده‌ای از جمعیت آن شهری است و روستانشین کم دارد و از همین فرصت می‌توان برای راه‌اندازی واحدهای خرد خانگی به ویژه تولیدی‌های کوچک پوشاک استفاده کرد.

طیران توضیح داد: از سال قبل راه‌اندازی 37 واحد اشتغالزایی با محوریت پوشاک در دستور کار قرار گرفته و با تخصیص اعتبار مناسب؛ اغلب این واحدهای تولیدی شکل گرفته و فعال شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان البرز تاکید کرد: به‌جز تولید باید به فکر راه‌هایی برای رونق فروش و بازاریابی درست تولیدات این واحدها باشیم تا چرخه اقتصادی آنها به درستی حرکت کند.

این مسئول افزود: در نمایشگاه پوشاک بازار سیب غرفه‌ای برای مشاوره و آموزش رایگان در حوزه تولید پوشاک ایجاد شده و شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

طیران گفت: این نمایشگاه به همت جهاددانشگاهی و اداره‌کل تعاون؛ کارو رفاه اجتماعی البرز و شهرداری کرج برگزار شده تا دریچه‌ای برای اشتغالزایی کسانی باشد که با سرمایه اندک به دنبال تولید و راه‌اندازی کسب و کارهای خرد هستند.

 

انتهای پیام
captcha